Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Återkrav av felaktig betald kontrollavgift

Återkrav av felaktig betald kontrollavgift

Ärendenr: 2022 0219346 4
Företag: Citi Service Försäljnings AB
Ribbingsväg 89
Box 417, 191 24 Sollentuna
Tel: 08-6250028, Fax: 08-6257870

Jag fick en kontrollavgift den 21 oktober 2000 på grund av jag hade maginfluensa och jag måste gå till toaletten och jag hade inget annat ställe att stanna bilen och jag hade mycket brottom för att gå till toaletten. Därför stannade jag bilen på Bohusgatan för bara max 15 minuter och jag kom tillbaka precis efter parkeringsvakten lagt kontrollavgiften på min bil.

Det fanns några vittne till det inträffade och de kan intyga att jag hade nödläge i det tillfället. Jag betalade kontrollavgiften, bokfört från mitt konto den 30 oktober 2000.

Jag tycker att jag har betalat kontrollavgiften på 450 kr felaktig till er och kräver pengarna tillbaka. Om jag inte får tillbaka felaktig betald kontrollavgift 450 kronor före den 20 januari 2003, anmäler jag ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Antal svar på detta inlägg: 4
Jag skulle då inte velat vara en av dem som bevittnade ditt nödläge...inget ont menat om just ditt nödläge.

Tyvärr är det dock knappast något nytt att man drabbas av orättvisa parkeringsavgifter. Men varför publicerar du ditt återkrav till Citi Service här? Är det tänkt som ett tips till oss andra med orättvisa kontrollavgifter? nödläges-motbeviset?

Uppföljning av ärendet välkomnas.
håller med, vore kul att veta hur det går!
Detta verkar vara ett gammalt ärende från år 2000. Jag ska inte säga att det inte går att få tillbaka pengarna, men jag tror att det är svårt. Om det är så att det här har skett på allmän plats,dvs en gata så skall all överklagande skall ske till polisen på orten, vilket det också står på boten. Att komma över två år efteråt och försöka överklaga detta kommer inte att gå. Om du däremot har stått på privat mark och det är ett privat bolag som skött det hela då gäller andra regler för överklaganden. Då får du vända dig till bolaget och få ett ev. avslag. Där skall då framgå vart du kan vända dig för att överklaga detta. Men som sagt även här tror inte jag på att lyckas med ett så gammalt ärende. Man kanske kan säga att hela ärendet stinker skit (skämt)
Annons
Titta om det finns en lösning på www.pbot.nu

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem