Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hotmail-problem

Hotmail-problem

Jag har använt Hotmail i alla år men nu plötsligt är mitt konto låst och jag kommer inte in längre.

Jag har försökt att återställa lösenordet enligt de instruktioner som dyker upp på skärmen efter två eller tre misslyckade inloggningsförsök. Man ska skriva in ca 6st bokstäver och siffror bland en massa andra krumelurer. Sedan kommer det upp en sida där man ska markera alternativet - skicka instruk...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Robert har du kollat den svenska supportsidan? http://support.msn.com/networkstatus.aspx
Hej RobertTHN ! . . Det låter som något liknande som jag råkade ut för. . Tyvärr kan jag inte hitta den exakta mailadressen, men gå till denna sida :
< http://support.msn.com/default.aspx?locale=sv-se >
och tryck på MSN Hotmail eller MSN Hotmail Plus beroende på vilken kontotyp du använder. . Där skriver du ditt meddelande till MSN och skickar iväg det. . Men det står inte till vilken adress mailet skickas. . Det fungerade som tur var för mig så jag kan bara hålla tummarna för dig.
Hej igen RobertTHN ! . .Här kommer lite till ang. Hotmail-kontot.
När du väl har kommit in igen är det bra om du registrerar ett alternativt mailkonto hos Hotmail eller någon annan. .Så att MSN Hotmail kan skicka återställnings-uppgifter till dig i framtiden också. . För eftersom du inte kommer in på det gamla Hotmail- kontot kan du ju inte läsa meddelanden från dem, om du inte har ett alternativt konto.
Annons
Tack alla..men jag använder ju mig av sambons mail..men dom behagar inte att svara förrutom sina standradsvar som att rensa cookies och prova på en annan dator.

moski : allt funkade
jag har precis samma problem som er.......jag undrar bara ungefär hur lång tid tar det innan man kommer in......jag försökte med mitt nya lösen igår ca 8 ggr
blev utelåst igår måste jag säga
hej.
Jag som trodde att det endast var jag som var utlåst från hotmail
Har försökt alla dessa alltenativ som beskrivits men ej lyckats.
Jag har tyckt om att ha en hotmailadress,fanns en hel del bra saker där, men som sagt nu är det tydligen stopp.
Min förhoppning är att någon från hotmail läser våra klagorop och
på ett bra sätt skriver eller tar kontakt per telefon Talar om i klartext om hur vi skall bete oss eller säger nej tack vi vill ej ha dig på vår mailadress
Vore tacksam för svar
Hej Gunsan !
Du kan försöka med telefonsupporten måndag till fredag 9-18.

Det var vad som slutligen löste problemet för mig. Men förutsättningen var att jag hade Hotmail Plus, och det hade jag.

Hoppas att det löser sig för dig också.
Men snälla rara människor. Använd inte gratistjänster som hotmail eller gmail; och definitivt inte några andra skojarställen som erbjuder gratis email heller för den delen.

Om man använder gratistjänster så står man där utan support och säkerhet när sakerna börjar att strula. Varken sin data eller "identitet" är särkilt hårt skyddad.

Betala istället för email hos något seriöst företag! Att köpa sig ett eget domän är dessutom väldigt billigt i dag, då har man sina emailadresser säkrade för en väldigt lång framtid.
Tack för rådet att ej använda gratistjänst. ÄR ÖPPEN FÖR NÅGRA FÖRSLAG.

Tack på förhand

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem