Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Lika villkor för mamma och Pappa

Lika villkor för mamma och Pappa

Barnens rätt till mamma och pappa på lika villkor

Som vi alla vet så har vi pappor knappt något att säga till om i en vårdnadstvist men tillsammans kan vi försöka att förbättra detta om vi går ihop och visar myndigheter och domstolar att vi inte längre kan acceptera detta.

Jag anser att detta förtryck mot oss pappor måste sluta därför har vi startat upp en förening mot den orättvisa som visas mot oss. Jag tror att vi tillsammans kan försöka att få myndigheter att öppna ögonen och se att även vi som pappor är en bra förälder och förebild för våra barn. Vi måste nu ta upp kampen i frågan om jämställdhet. Ett stort återkommande problem är PAS som myndigheter och domstolar inte har så stor kunskap om. PAS kan kort förklaras som otillbörlig påverkan av barn i syfte att få barnet att ta avstånd från den andra föräldern. Vi är en stödförening som jobbar med att försöka stötta mammor och pappor i tvist, umgängessabotage och falska anklagelser. Denna förening är nu en av de största i sverige om detta ämne, där finns allt som är värt att veta om PAS och sidan innehåller även ett forum där man kan byta kunskaper, ge stöd och råd till andra föräldrar i samma sits. Ett gratis medlemskap och möjligheter att få hjälp med kontakter av advokat, familjerådgivare mm mm.

Jag hoppas på att fler vill börja engagera sig i detta med barnens rätt till båda föräldrarna på lika villkor. Besök gärna våran sida på
http://www.pappaliv.se
och bli medlem idag.

Tillsammans är vi starka

Markko
Antal svar på detta inlägg: 2
Ett bra initiativ! Pappor behövs nu mer än nånsin!
jippie!

så ovanligt att höra att pappor faktiskt bryr sig!
det är väldigt sällan det sker/hörs/visas.

självklart ska det vara lika för lika.
det är synd att kvinnor kastar smuts på sina män om inte just partnerskapet har fungerat,
det betyder ju inte att HAN skulle vara dålig som pappa.
han kanske till och med är BÄTTRE som pappa än som man med sin kvinna...
och tvärtom.
det finns nog en del riktiga rötägg bland kvinnfolk med.

barnen har rätt till båda föräldrar, det inger mer trygghet, när dom växer upp.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem