Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Triaden

Triaden

Hejsan!

Nu ska tydligen junilistan ställa upp i valet och dom vill gärna ha fler i arbete och minska bryssels makt men hur skall dom lyckas med detta?

Det skall ju bildas 3 handelsblock i världen:

1. Pacific

2. EU.

3. Asean

Sen förutom det då OPEC..men det e en annan historia..

Detta går ju att läsa i Kjell-olof Feltds bok.

Går det verkligen att stoppa globaliseringen och var hamnar Sverige då?

Hmmm?
Antal svar på detta inlägg: 4
Bubben enkelt svar som Nej det går inte att stoppa globaliseringen. Så slutdiskuterat.. :)
Hejsan.

Rob:

Vad bra då är egentligen ju allt utagerat att dom fattiga blir fattigare och dom rikare rikare..Som jag sagt tidigare att dom som inte passar in i samhället skall sorteras bort precis som det också står i bibeln:

"Åt den som har skall vara givet och den som inget har skall slita i sitt anletes svett åt dom som har..."

Det påminner mig om nåt för 60 år sen men det kanske alla har glömt..*Usch*
Bubben du verkar redan ha bestämt hur allting slutar. vad är det som säger att det inte kan bli slut på svälten och fattigdom för att de rika länderna fortsätter att ge till de fattiga tills de kommer upp på en högre eller bättre nivå?
Som tex att storföretag kommer flytta från kina eftersom lönerna stigit så mycket det kommer ju bara sluta med att det inte spelar någon roll om vart företagen placerar sig för det är lika löner överallt.
Annons
Hej!

Rob:

Du sa nåt jag faktiskt inte tänkt på men det händer nog inte inom den närmaste framtiden och dom kommer garanterat på nåt annat sätt då..*skratt*

Ska bli intressant och se vad..


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem