Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Rosa bandet

Rosa bandet

Det här med rosa bandet är väl bra , men varför finns det inget band för prostata cancer
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Los lovos..De olikfärgade banden är en insamling...Så det ROSA bandet är till bröstkanser och det BLÅA till prostata cancer..


Hoppas att jag gorde det klar för dig
För det första är det fånigt med alla löjliga band och knappar och symboler hit och dit. Är tanken att folk ska kunna gå runt med ett rosa eller blått band för att visa hur GODA de är som skänker pengar till välgörenhet!??
För det andra är det otroligt provocerande med rosa band för kvinnor/flickor och blåa band för män/pojkar. När ska Sverige lämna medeltiden och gällande könsmaktsordning?

Min uppmaning är således, strunta i alla löjliga band och sätt istället in en slant på PG: 90 00 72-0 (Amnesty International)
Los Lovos , vad har amnesty med canserfonder att göra.
har du slutat att läsa i trådarna ?
Annons
göcke:

Cancerfonden är ju en form utav välgörenhet där folk skänker pengar till forskning kring cancer. Jag spann vidare på välgörenhetstemat och påpekade att ska man skänka pengar till välgörenhet så finns det mer behjärtansvärda ändamål än cancerforskning som ändå i slutändan bara kommer att gynna ENORMA läkemedelsgiganter. Folk har sponsrat forskningen kring AIDS med oerhörda summor, men medicinen kostar ändå en förmögenhet eftersom läkemedelbolagen tar ut hutlösa priser för att maximera sin vinst.
Vill bara säga tack till alla som bidragit till Rosa Bandet än så länge!
Håller med LL!
En annan aspekt är att om du skänker en hundralapp till Cancerfonden, går bara 15 kronor till själva forskningen. Resten av pengarna går till löner och administrativa tjänster. Sätt istället in pengarna till Cancerforskningen… inte Cancerfonden!
Los L,

Vi har nästan alltid oika åsikter men här är jag beredd att hålla med dig. En ros till LL och ris til FI.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem