Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

T-banestrejken

T-banestrejken

Jag tycker det är synd att strejken inte kunne hållas under försöken till biltullar i Stockholm, då hade kunnat få in ordentligt med pengar att fixa lokaltrafiken med, för inget kommer väl hända innan dess?
Antal svar på detta inlägg: 5
strejken handlade om att säkerheten är dålig för både
t-bane'förare och passagerare, tyckte nog strejken kunde hållt veckan ut.
det är oförlåtligt att avskeda någon som påpekar brister.
connex tänker mer på pengar än människoliv,
det kostar med förbättringar.
men det skulle kosta MER om inget görs.
ja menar, tänker dom logiskt eller?... *asg*
biltullar vet jag inte så mycket om, men förslaget är bra, innan vi alla gasas ihjäl.

vet inte hur andra t-bane'resenärer tänker, idag var nog många irriterade, rent av förbannande.
men om något händer i tunnelbanan, brand el.liknande.
skulle dom nog vara glada om säkerheten är bättre förberedd

förbättras inte säkerheten, hoppas jag det blir ny strejk!
OM det nu handlar om säkerheten så är det rätt att strejka. Men det verkar som det finns andra orsaker oxå eller?
mogge

connex tycker att fackföreningsledaren varit illojal mot företaget,
just för att han påpekade bristerna
tycker han endast gjort sitt jobb.
antar att connex'administrationen sitter trygga i sina bilar o struntar i om det börjar brinna pga ett elfel i nån tunnel el tåg.

samt, själv vågar man ju knappt passera slussen,
taket kan rasa när som helst,
vad jag förstått, står taket o vinglar på uråldriga blöta träpelare
rostfärdiga, skrangliga.
personal hittar då och då bitar om fallit.
mögelskador, rost...och tydligen INTE bara på slussen, utan även vissa andra stationer.

tar gärna taxi eller buss istället för att få ett helt j-a tak över mig
hoppas connex tänker över sina beslut.

Annons
m0zQit0z jo de kommer ju börja renoveringen av slussen nu i vinter. så det tar väl några år innan det är färdigt. men tror inte att det rostiga träpelarna är något att oroasig över för det är betong som håller upp taket men mycket riktigt är brintiden på betongen över tror det är normalt med 30 år sedan börjar den förfalla. Så upprustning är det heltklart dags för det ser man om man kommer med bussen från nackahållet och åker in i bussterminalen så ser man det. där rasar det lite titt som tätt men inte på själva perongen för t-banan. de första som märker det är väl folket som går där ovanpå när de upptäcker att de helt plötsligt har trillat ned igenom ett hål i marken.
Jag tycker exakta som er alla andra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem