Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Dessa kedjebrev....mail.....

Dessa kedjebrev....mail.....

Hej.
Nu är jag så trött på folk som inte kan låta bli att skicka S..t mail.
Går folk på vad som helst?
Blir överöst av upprörda människor (kvinnor) som ska stoppa dessa Bonsai katter som har funnits sedan år 2000 tror jag.
Vet inte hur man ska få folk att fatta?
Hjälper inte att man säger ifrån.
Dessutom så blir många sura för att man säger ifrån på ett fint sätt.
Dom förstår inte vad det innebär att skicka runt hundratals mailadresser.

Usch....måste gå och dricka vatten eller liknande för jag blir så irriterad.

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

åsa

har nu funderat lite över ditt inlägg. o kommit fram till
- bonsaikatterna????...eh?
gillar katter!

sen sökte jag på internet...och HUUUU!
hemskt!
hur kan folk göra så! vill inte ens skriva ner det jag fann, så fruktansvärt är det.

o nu glömma, förtränga, förtränga o glömma igen....*ryyyys*
förstår dig
Människor är verkligen korkade. Går på vad som helst. Själv brukar jag få meddelanden i stil med "År 2004 så mördade " Johan"si och så. Nu är han ute efter nya offer, blablabla.."
Det är ta mig f-n skrattretande att läsa sådant dravel. Att skicka sådana meddelanden borde medföra abuseanmälan och direkt avstängning av dennes ISP.
m0zQit0z : Det är ju bara en stor bluff ju.
Finns inget hemskt med dom bilderna.
Den hemsidan har figurerat sedan 2000 tror jag och fortfarande finns inga "bonsaikatter" att köpa.
Djurens vänner
Aftonbladet mfl har gjort utredning på detta...bara fejk.
Det jag menar är hur folk år efter år ska behöva drabbas av dessa skitmail.

Fajjer: ja man blir såå trött. Det måste ju finnas bättre saker att ägna sig åt. Har exakt samma åsikt som du.

Den värsta biten är att sk vänner blir "göörsura" när man undanber sig sådana mail.
Att skicka runt andras mailadresser är som att rota i min plånbok eller liknande.
Annons
Ja de där katterna har figurerat länge...om man går in på något av de svenska kattforumen så hittar man genast info. om att det är en bluff-men folk tror på vad som helst så länge det finns på nätet..

Frågar man folk om de känner till vad "hoax" är ser de ut som en fågelholk...

jag har någre bekanta som jag tvingats lägga in under spam-adresser i min dator för att de skickar runt en massa skit....*suck*
Nane: *flinar*..ja jag får följa ditt råd lägga spamgänget där dom ska vara
Nu börjar kedjebrevs helvetet igen, med det där brevet som påstår att msns messenger tjänst kommer att kosta pengar om man inte skickar 18 mail vidare.

Varför, varför är folk så dumma att de går på sådant? Jag bara ryser när jag tänker på hur min hotmail adress valsar runt bland alla knäppgökar på internet.
Ja, du Wicked:
Jag har nyss skrivit till ett väldigt ilsket mail till en kvinna som jag känner, hon har åter igen skickat runt mina adresser till hundratals. Jag kräks på detta snart.
Kan inte folk börja fundera lite, tex vem som bestämt att det ska skickas till exakt 18 st???
Samma skitmail vandrade ju runt ang ICQ för flera år sedan.
Finns banne mej inget kunnande när det gäller ditt och mitt.

Jag installerade Spamfighter i går, så jag ska svartlista varenda en som skickar skit till mej hädanefter.
Ja, det gör du rätt i Åsa, jag borde ta lika hårda tag i min bekantskapskrets.
bättre har fastbindelse mail adress eller ha egen mailserver
Jag har ställt in mitt spamfilter att reagera och filtrera bort mail innehållande vissa ordfraser och ord, som t.ex. "Skicka detta meddelande till minst", "bonsai" och lite andra meningsuppbyggnader och ord som enbart brukar förekomma i kedjebrev m.m.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem