Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Göra hemsida?

Göra hemsida?

Är det någon som är intresserad av att göra en hemsida åt mig? Det enda jag kan erbjuda är 100-200 kronor för en färdig design som jag är nöjd med, jag vet att det är ett skambud men jag har inte nå mer pengar att erbjuda. :/

Hemsidan ska handla om mig och min rullstolstennis "karriär" vid intresse maila mig på alexander.hansson@telia.com

/Mvh Alexander
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hej Alexander.

Med tanke på att ett normalt timpris på tjänsten du vill åt är mellan 700-1100:-, så får jag nog påstå att det var ett av dom absolut värsta skambuden jag någonsin har hört!

Men självklart finns det ett "gäng" glada amatörer i Sverige som gärna hjälper dig, och ofta är dessa personer väldigt bra på det dom gör!

Lycka till i ditt "sök"

// M
Om du har ont om pengar kanske du har mindre ont om tid? Html är inte så svårt att lära sig. Min favoritsida som förklarar hur man gör är:

http://www.w3schools.com

Titta under "learn html" så får du se. Låter inte som om du inte behöver ha den mest avancerade sidan.

Ja önskar också lycka till
vill gärna själv göra en hemsida, är bara lat...he he
(sparar slantar i sparpottan för detta)

men kan ge dig ett tips för hur du kan få in extra pengar när hemsidan är klar:
http://www.inboxcash.com/webmasters.htm

handlar om banners, du kan tjäna mellan 800 dollar till
8000 dollar/månad.. blir en del klirr...*fniss*

kom ihåg att ha BRA sökord, så att hemsidan får många TRÄFFAR. ju fler träffar hemsidan får, dessto bättre för dig, get it?
goodluck'to'ya!

o en god gärning för idag, förtjänas med: PIZZA!
Annons
Kolla in www.dinstudio.se de kan erbjuda hela hemsida paket.
m0zQit0z tyvär så är ju 800 dollar till
8000 dollar/månad fantasisummor som typ 1 promille av de som använder deras tjänst kommer upp i.(och så var ju bannernså otroligt ful så den förstör vilken design som helst) Så ska man göra en sida så är det bättre att låta bli reklamen eller när sidan har en konstant ström av ca 1000+ unika användare om dagen kontakta företag och se om de kan vara intresserade av att annonsera på sidan, eller iaf sponsra den så sidan betalar för sig själv. Men en statisk sida i html är väldigt svår att få sponsrad då en sån inte är byggd för uppdatering.

Mitt tips till dig Alexander är att du går in på första länken w3schools och lär dig xhtml 1.0 eller 1.1 efter det lär du dig CSS(eller ja samtidigt) och sedan går över till att lära dig PHP eller ASP.Net skulle rekommendera PHP för dig då du sa att du hade lite pengar. och hyra webhotel på en server som kör PHP är mycket billigare än en för ASP.Net. Lära sig Xhtml och Css går snabbt typ 2-3 veckor om man har tid över PHP tar lite längre tid. (typ ett par år om man ska bli riktigt duktig och sedan resten av livet om man räknar med allting men för grunderna nån månad.)

Alexander Hansson jag erbjuder gratis hemsida..
skicka mail gosta@gozta.net jag fixar layout

dem andra varför erbjuder ni själva hjälpa till en person har svårt sitt liv.. tänkt på saken..

aha!
tack rob!
finns andra sätt att tjäna pengar när hemsidan är klar,
en känd kille tjänar ca 1mille/per år på detta sätt:

Vad är en "affiliate"?
Ett företag som har ett affiliateprogram, det vill säga betalar andra webbplatser för att länka till företagets webbplats, kallas för merchant.
En sajt som länkar till en merchant kallas affiliate.
En affiliate kan vara en privatperson, en förening eller ett företag.

Ett exempel:
Karin har en webbplats om katter. Hon hittat en bok som heter "Lär dig förstå och tala med din katt", som hon tror intresserar besökarna på hennes webbplats. Karin vill göra det enkelt för besökarna på webbplatsen att köpa boken, som bland annat säljs hos
AdLibris.

AdLibris har ett affiliateprogram, där de betalar när besökare surfar från affiliates webbplatser till AdLbris. Karin tycker det är ett bra erbjudande och anmäler sig till affiliateprogrammet. Hon blir affiliate till AdLibris (som är merchant).

Ett annat exempel på vad en affiliate kan vara är en portal som vill ha fler intäktsströmmar. Portalen kompletterar sina intäkter från annonser med att få provision på den försäljning som genereras hos portalens samarbetspartners (merchants).


Vem kan bli affiliate?
arbetar med ett stort antal företag (merchants) som är intresserade av de som besöker din webbplats.
I Sverige bland annat Dell, Svenska Dagbladet, Gula Sidorna, bol.com, Pricerunner och Svenska Spel.
När personer surfar vidare från din webbplats till en merchant får du betalt för tre sorters trafik:
Unik besökare (Räknas per 24 timmar)

Lead (Kan till exempel vara medlemsregistrering eller motsvarande)

Avslut (Ett köp)

Exakt vilken ersättning du får varierar mellan olika merchants.
Några betalar bara för unika besökare, andra för en kombination av de tre varianterna. På samma sätt varierar det hur mycket företagen betalar för en viss sorts trafik.
Aktuella ersättningsnivåer hittar du på .
Som affiliate har du möjligheten att förhandla dig till högre ersättning från merchants.

Bäst resultat får du när du länkar till specifika produkter eller erbjudanden som är relaterade till din webbplats innehåll.
Arbetar du så gör du livet enklare för dina besökare, vilket gör att besökarna blir mer benägna att besöka din webbplats igen.
Med hjälp av TradeDoubler kan du enkelt följa upp hur det går för dig och vad som fungerar bäst.

Som affiliate bestämmer du själv vilka merchants du vill länka till och hur du vill länka till dem.
Du kan arbeta med alla vanliga annonsformat, till exempel textlänkar, banners och dynamiska annonser.
Det går att ha affiliatelänkar i e-postnyhetsbrev.


Hur mycket tjänar en affiliate?
De största affiliates som arbetar med TradeDoubler har intäkter på över en miljon kronor per år från prestationsbaserade samarbeten och affiliateprogram.
I den gruppen återfinns vanligen större portaler, andra breda mediasajter och shoppingorienterade webbplatser.

Dessa aktörer har nästan alltid även intäkter från traditionell annonsering eller försäljning av andra produkter eller tjänster.
Inte sällan används TradeDoublers teknik för att dessa stora affiliates ska kunna göra så kallade hybridavtal (en kombination av fast och rörlig ersättning vid annonsköp) med sina annonsörer.

Även vanliga hobbysajter kan tjäna 100 000 till 500 000 kronor per år.
För att tjäna en betydande summa pengar behöver man alltså inte ha 10 000-tals besökare om dagen.
Flera mindre och medelstora vertikala sajter som arbetar med TradeDoubler tjänar mellan 100 000 och 500 000 kronor per år.

Anledningen till att det går bra för dem är att de är nischade inom ett område, till exempel resor eller shopping. Genom att attrahera en specifik målgrupp och ha länkar till företag som intresserar den målgruppen, blir intäkten per besökare hög.

Det här kan vara din chans att börja tjäna stora pengar!
var smart!

*detta var klipp o klistrat*
Tack så mycket för alla svar jag fått, är bara det att jag inte har så mycket tid över, kan lite html och det är ju inte världenssvåraste att använda dreamweaver. Men fantasin finns inte där när jag har haft tid och försökt sätta mig och göra någonting.
m0zQit0z affiliate gör att dem vill tjänna pengar men dem vet inte hur gör hemsidor

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem