Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ta bort blå text efter komprimering

Ta bort blå text efter komprimering

Hej,

efter diskkomprimering så har min dator ändrat text i alla mappar från svart till blått.

Finns det någon möjlighet att få tillbaka den svarta texten igen?

EZ
Antal svar på detta inlägg: 3
Är det inte bra att se vilka filer och mappar i NTFS-trädet som är komprimerade och vilka som inte är det? Trodde i alla fall jag... Men jag antar att det finns någon värde man kan ändra på i registret om man ni prompt vill ha svart text, men jag vet inte på rak arm vilket.

registereditorn får du fram genom:
Kör: -> regedit

Fast jag varnar dig. Det är farligt att ändra på saker som man inte riktigt vet vart de går.
Personligen så vill jag inte rekomendera komprimering överhuvudtaget om man inte har väldigt lite ledigt utrymme kvar på disken vill säga.
Att komprimera innebär att avkomprimering måste ske vid varje tillfälle då en komprimerad fil laddas, vilket slöar ner en hel del på disken.
I övrigt så håller jag med Jorak. Att ha lite koll på vilka filer som är komprimerade eller ej kan knappast utgöra någon större skada. :)
OK, förstår att disken kan bli slöare. Men jag har bara en liten disk på 30G så jag är tvungen att komprimera. Har inte märkt någon förlust i hastighet direkt.

Hm, kan kanske vara bra att det är olika färg trots allt.

Tack,
EZ

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem