Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hur kommer man till index på telia

Hur kommer man till index på telia

Hej. Jag har ett telia konto där jag har laddat upp filer. Om man går in på adressen så kommer man så man kan se alla filer. Men jag vill inte det. Jag vill att man ska komma till en index.html när man automatiskt går in på typ
http://w1.141.telia.com/~u14121968/

Jag har lagt filer som heter
Index.htm , Index.html , Index.asp

Men man kommer ändå så man kan se filerna. Kan nån hjälpa mig ???
Jag vet att det funkar men jag får inte till det så jag hoppas att nån här kan hjälpa mig
Antal svar på detta inlägg: 7
Jag har alldrig lagt upp på en Teliaserver, men på en del andra måste man ta bort den indexfil som ligger där från början
Kan det vara så enkelt som att byta ut stora "I" till ett litet "i" i din index.html?

mvh /D
Det stämmer nog det som Daniel L skriver
enligt telia så skriver de så här
Filen som innehåller startsidan måste heta index.htm eller index.html med små bokstäver!
Annons
jag ser inte att du lagt upp en enda index.htm eller .html!!! vad du dock kan testa och som flera webservrar kör med är att du döper startsidan till "default.htm".
Tror fortfarande på att du ska ta bort den sida som man kommer till när man går på länken nu.
Ta bort den så tror jag att webläsaren hittar din index.htm med litet i som Daniel påpekade
Nej....Man kan ju inte ta bort sidan man kommer till nu. Det är roten. Men jag ska testa att ha små bokstäver.
Det funkade :D

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem