Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sprit reklam

Sprit reklam

Hej. Jag tycker det är dåligt att dom tagit bort lagen om att man inte får ha spritreklam i typ tidningar m.m Så vad tycker ni om det ?
Antal svar på detta inlägg: 6
Jag tror att du menar det svenska domstolsbeslutet om att Europakomminsionens lag om alkoholreklam gäller över de politiska svenska alkoholreklam-förbuden. Enligt domen är det alltså fel Sveriges politiker ska kunna förbjuda alkoholreklam. I och med den svenska (obs svenska) rättsdomen ska inte politikerna själva kunna bestämma över alkoholreklam.

Är detta så hemskt? Kan inte en svensk medborgare eller boende i Sverige själv kunna ta ansvar för sina egna handlingar eller hur man blir påverkad av en spritreklam? Jag tycker själv att det är deprimerande att staten alltid ska vara pappa och styra över enskilda personers framtid. Enligt min åsikt kör politikerna enbart med propaganda för sin egen vinning och rättfärdigande.
Sedan skall vi inte glömma bort det faktum att Svensk sprit ägs av staten och att deras mest kända sprit, Absolut Vodka, har vunnit så pass stora marknadsandelar världen över genom mycket aggresiv marknadsföring. Vore de politiker som motsäger sig spritreklam någorlunda logiska i sitt resnomang borde de sålunda även verka för att avverka antingen statens ägande av bolaget (hemsk tanke för alla kommunister) eller att sluta nyttja någon form av reklam för sina produkter. Hycklandet som sveriges röda politiker sysselsätter sig med vet få gränser och motståndet som finns mot alkoholreklam är inte dummare än mycket annat som finns i det här landet, men för dem med en smula sunt förnuft finns det en viss glädje i att se när EU för in ett visst mått av sans till och från.
Det är väl upp till var och en om de vill "suga upp" reklamen och bli reklamoffer, eller hur. Eller kan inte Svenska folket styra sina handligar och köpa all skit det finns reklam för. Är inte Länken tillräckligt mycket reklam för följderna av aktiv alkoholbruk?
Eller fyllechaffisarna?
Jag tror personligen att om man blir "blind" på en viss typ av reklam om det syns tillräckligt mycket. Och det är väl mer än rättvist att varje legal produkt får annonseras, det borde KO sett till för länge sedan! Får man inte ge reklam för produkten borde produkten således förbjudas med lag!
Allt detta ur djupet från en Koskenkorva-flaska....
Annons
Jag tror på reklam för sprit!
Likaväl som reklam för allt annat! Dock, reklamen ska vara saklig och med hög kvalitet!
Som det är idag så ser man reklam på TV som är rena eländet!
Aptitretande grafiskt snygga bilder som gör att man "upptäcker" att man är törstig... På goda drycker... Man är törstig så det räcker, utan att behöva påminnas om det. Men inne på bolaget kunde man gott tillåta reklam, tycker jag!
haha ja det finns tydligen sånt att diskutera också ;)
har ni ingen konversation om svensla olösta mord?.Mvh Nicke

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem