Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

122 millar på lotto

122 millar på lotto

Det är för många frågetecken runt lottovinsten för att jag ska tro på en ärlig vinst. Först, den infaller i Visby - svenska spel ligger där. Sen, raden är inlämnad i en butik som ägs av "vinstgeneralens" söner. Ingen i världen kan få mig att tro att allt var en slump. Visby är en liten stad där alla känner alla, inavel med andra ord! Jag vet för jag har gjort lumpen där. Tillfälligheterna är för många, vem skulle inte tacka till sisådär 12 miljoner, om 10 personer i visby gick samman och gjorde en "kupp". Som sagt, svenska spel ligger där och den där vinstgeneralen känner nog en o annan i svenska spel.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

EEhhhh.....så du menar att dom fuskat till sig vinsten? Exakt hur gör man då i Lotto?? Luktar lite avundsjuka här ....
nane det är den svenska avundsjuka.. ;)

Men jag kan ju inte säga att jag inte skulle vilja ha 122 miljoner skattefritt.

Nått jag undrar loan är hur hade du tänkte att de små gottlänningarna ska föra över 12 miljoner till någon här i sverige, när banken skriker högt om du gör transaktoner över 10000kr? för det var ju endå en som vann och inte fler. så ska de splitta får de saktteverket på sig och så kommer väl svenska spel och blir nyfikna.
loan

*skratt* förstår hur det känns, haha!
men det vore ju ännu konstigare om INGEN på gotland någonsin vann en storvinst..
..han kan ju va en bra odds-räknare, samt,
sista siffran på raden var ju 35, hans egen ålder.
delas inte jokern ut *slumpvis* från en data?
kanske han valde sin *egen* joker?
syftar då på sista siffran 35, eftersom dom andra nummren var symetriska?
tror han chansade o vann.
Annons
nej, nej det var en påse lördagsgodis. Vem säger att ingen kan hacka sig in på datorn och ändra klockan några timmar? Speciellt om alla som jobbar där känner varandra. Och vinstgeneralen ringer sin son (som äger affären) och ber honom sätta sig ner innan han berättar att det var hans affär som sålde vinsten? Ha!
Du skämtar väl Loan...?
Vi hade en lärare som var mattegeni en gång. Vi fyllde en Lottokupong med kryss så det bara var 10 okryssade kvar....
Han räknade ut att det fanns över 10 milj. alternativ kvar som vi inte hade kryssat....tror inte att det finns utrymme för fusk i Lotto....
Zitech,

vad menar du? Tror du att jag tror att han satt med något ofelbar system? Jag menar helt enkelt att dessa människor jobbar på svenska spel och att de har använt en bulvan! Vill ni att jag ska rita upp min teori oxå? Eller e ni så djävla tröga?
loan japp jag tror det är ganska omöjligt att hacka sig in i datorn för att vrida fram klockan då lottonummrena inte ännu existerar.
Oavsett fusk eller ej så tycker jag att det vore mer juste om maxvinsten var t.ex. 10 millar. Resten av pengarna kunde fördelas ut på övriga spelare - då skulle fler människor bli glada och kanske få lite guldkant på tillvaron.
Rob, du serverar lösningen utan att du vet om det!

Ska man fuska fyller man i siffrorna efter dragningen eller samtidigt som de dras i tv-rutan.
Men man behöver en öppen maskin vars klocka går efter, så att det ser ut som raden är inlämnad före spelstopp!
Eftersom man har bestämt sig för att vinna så matar man prognosdatorn med en vinnare före sändning, så ser det fint ut i direktsändning.
Så det behövs någon på insidan som kan fixa det och någon som har en inlämningsmaskin till spelkvittot.
Sedan måste statens kontrollant förmås titta åt ett annat håll.

Förmodligen möjligt men knappast troligt, då jag tror på slumpen.
Men verkligheten brukar ofta överträffa dikten...
*asg*
läste just en artikel från idag som heter:
Nerknarkad ufodåre överlistade Pentagon

inget är omöjligt!
hahaha!

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10731392.asp

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem