Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Fy för FI

Fy för FI

Såg just Insider på TV3 och är så frustrerad. Jag är man, vit med ett välavlönat arbete. Jag är tydligen orsaken till allt ont här i världen. Kanske ska jag fortsätta mitt liv som munk och, resten av mitt liv, be om ursäkt för att jag föddes till man.
Min största frustration är att F!'s agerande har fått mig att gå från att ha stött det som många kallat feminism till att idag vilja ställa mig på barikaderna och kämpa mot feminismen. Enligt min åsikt har F! dragit tillbaka debatten och kampen om en jämställdhet till 1960-års nivå.
Antal svar på detta inlägg: 9
Helt rätt. Klart man vill ha rättvisa, men när kvinnor som dom visar vad dom går för/står för så skäms jag.
Tack Åsa.
Jag hoppas innerligt att en stor majoritet av Sveriges kvinnor känner som du och, då är FI's åsikter någonting som ni ska ta åt er av och skämmas för. Låt oss inte göra samma misstag som de gör. Alla män är inte våldtäktsmän - lika lite som alla kvinnor är militanta feminister. Det är inte ditt, eller andra kvinnors, fel att några få kvinnor uttalar sig som de gör.
Ursäkta, felskrivning, det skulle så klart ha stått: då är FI's åsikter inte någonting som ni ska ta åt er av och skämmas för.
Annons
Jag förstår inte vilka kvinnor man vänder sig till, förutom de med en väl uttalad, i mitt tycke , udda profil. Jag tycker att det är väldigt bra att de fick synas så här mycket....inte många kan väl ta dem på allvar? Ingen av de jag umgås med vare sig kvinna eller man förstår hur någon skulle kunna ställa upp på dessa ideer, mer än talesmännen förståssss. Det får väl inte heta talesman föresten... ombudsman...etc.
Vad jag inte fattar är varför de valde att ha logotypen Fi. Många förknippar just den förkortningen med "Fienden". Jag antar att ingen som var med då partiet bildades gjort värnplikten... Det är ju inte direkt så att jag får positiva associationer då jag ser deras namn.

Men vi får inte glömma bort att media har en tendens att förvränga vissa saker. Jag är övertygad om att det finns vissa människor som har vettiga åsiker även i Fi. Dumt att såga ett parti helt pga ett kort inslag på tv.
Jorak men det spelar ju ingen roll vad "vissa i partiet" har för åsikter när media vädrar "partiets" åsikter. Det är Fi(enden)s åsikter som räknas inte individens.

Ett exempel äratt de vill att alla ska födas med samma förutsättningar, det är ju helt jäkla omöjligt för det krävs genmanupilation och konstgjorda barn. Biologiskt och genetiskt finns det för olika förutsättningar som inte kan bytas ut om man inte tar till genmanipultion. så enkelt är det.
Och de ska stoppa våld mot kvinnor och barn. jätte bra det är jag för men de lägger alla skuld på män. Och endå är det män som är de mest utsatt för våld i samhället. Och barn blir vanligvis misshandlade av sin mamma och pappa. Som de tog upp igår i debatten.
Och FIs svar på att män oftare blir misshandlade var något i stil med "ja men det är ju sånt män gör går o slås lite på stan".

Det finns verkligen inga vettiga personer innom det partiet och de förlorar ju medlemmar till höger och vänster, vilket visar att de itne ens tror på sin egen politik.
Det finns så mycket märkliga människor här i världen och då är det bara narturligt att några hamnar i Fi. Jag hoppas att den naturliga evolutionen i politiken tar hand om (läs kastar ut ur partiet) de som är märkligast.

Det vore ju trist om de får stanna kvar, då kan ju likasinnade märkliga människor rösta på dem och på så sätt ändra vårt samhälle till något sämre om de kommer in i riksdagen. Bra att det stormar lite tycker jag!
Hey - stoppa upp en stund.
ADAM & EVA i paradiset.
Dom kom rätt bra överens ett tag - eller hur.
Där fanns inget Fi-parti.
En Man ska vara Man - en Quinna ska vara Quinna.
Kvinnor passar ICKE som arbetare i en tung betongindustri..
En fråga till alla s.k feminister . . . .
Vem ska bära den tunga betongen HeeHee
Svanen.


här kommer en liten saga som heter:

sagan om FI - tuppen Tiina

det var en gång, en bondgård, där alla levde i frid o fröjd.
grisen Göran.p oinkade runt i sin stia, han hade koll på alla
och pratade ibland med åsnan Reinfelt, om diverse ting,
oftast hamna dessa två i dispyter.
ugglan Gudrun kände sig utanför, där hon satt högt upp i ett träd,
spanande, då hon fick se en fantastiskt snygg Tupp!
Tuppen tiina hade fullt upp med sin genusforskning bland
hönsäggen, egentligen utan något självklart resultat, men hon
ansåg denna ägg-genusforskning mycket viktig.
Ugglan Gudrun tog kontakt med Tuppen Tiina.

oooh vilka planer dom spådde!
Tuppen Tiina pratade med alla dom söta hönorna i hönshuset.
sammanträde efter sammanträde.
oooh vilka planer!
dom blev FI- det feministiska hönspartiet!
Grisen Göran tittade undrande
åsnan reinfelt viskade i hans öra
- dom där borta?
- ja?
- det kan inte båda gott.
något dom båda tycktes komma överens om.
en aning av oro...

OCH något började gå fel...
hönsen började bilda små grupper av tycken och måsten.
kackel och ve!
Tuppen Tiina däremot, hon steg upp varje morgon klockan sju
och tjoade
- Kuckelikuuu!
hönorna tjaffsade alltmer,
och en efter en lämnade hönshuset.
Tuppen Tiina såg förskräckt på. Ugglan Gudrun flög ner till attack!
i ett desperat försök att hålla dom kvar.
- Fy Fiii
varje höna skrek!
men ugglan gudrun var obeveklig
- hänsynslösa uggla! skrek dom
- Dumma tupp!
Tuppen Tiina spatserade utanför hönshuset med sin vackra röda
kamm, orolig, nervös, men fortfarande en mycket stolt tupp.
- varför blir allt så fel?! det här går inte! tjoa hon.
- jag vill ägna mig åt äggforskningen!
och ingen på hela gården kunde få henne på andra tankar.

uppe i huset satt bongårdens folk och titta ut.
- vad är det med tuppen? var är alla hönorna?

mvh//*prosit*

Ps: natruligtvis är detta ren ironi och helt på skojJj.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem