Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Skräpmejl

Skräpmejl

Hur gör man för att slippa alla skräpmejl - tabletter, klockor,
investeringar i utlandet m.m. alla sådana mejl kommer i massor varje dag - det hjälper inte att spärra avsändare eftersom avsändaren byter avsändaradress hela tiden - spamfilter går ej heller att använda
Tacksam för svar!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Kan du inte spärra domänen??

Jag har spray mail och där kan man välja om man ska spärra mail adressen eller domänen.
Byt mail adress är bästa tipset och ge inte ut den överallt.
Hejsan!

Jag har samma problem men försöker använda hotmail så mycket jag kan men på min outlook kommer det in massa skit varje dag och jag undrar varför jag får massa reklam om piller jag ska köpa när jag inte ens besökt några sådana sidor..

Var får dom min privata e-mail ifrån?????

Jag bara undrar!
Annons
Ställen där du skrivit in den, adware program, datamining cookies, ren chansning osv osv..
Byt till gmail!!!

Jag har inte fått ett enda reklam post när jag bytte till gmail.
(har tagit emot över 500 vanliga/riktiga mail)

Jag kan ge dig ett gratis konto,
Maila mig
karlskronamannen@gmail.com
Hej!

Tack för erbjudandet men hotmail har en spärr som gör att man bara får mail från dom man har i sin adressbok!

Men hur spärrar man outlook express på samma sätt???

Även jag har problem med spam som formligen väller in varje dag. Någon webmail har jag inte, utan bara 5 olika Telia-konton. Föredrar OE framför att behöva logga in på nån site för att maila.

Dom två äldsta adresserna - som är dom enda som spammas - har hängt med ända från början av min "internetkarriär", och dom gör jag mig inte av med. Skulle ju vara som att byta ut ett värdefullt original mot ett billigt nytryck... typ.

För att "hantera" skräpet använder jag Mail Washer, ett program som tar hem en lista över dom mail som ligger och väntar på internetleverantörens server. Man kan förhandsgranska varje mail om man är osäker på om det är något man vill ha, sen är det bara att radera så slipper man ta hem dom till Outlook eller OE. Man kan även "studsa tillbaka" mailen i förhoppning att spammaren ska tro att adressen inte existerar.

Visst blir det lite jobb, men om man som jag absolut vill behålla sin adress och samtidigt slippa få Inkorgen nerlusad av glassig tungladdad reklam, är Mail Washer ett bra alternativ.

Programmet finns i både gratis- och köpeversion. Den förra funkar alldeles utmärkt för husbehov.
http://www.mailwasher.net/

PS. Adressen som ingick i mitt första abonnemang kanske är en raritet idag....
förnamn.efternamn@hemort.mail.telia.com
Nån som vill köpa den? Ni kommer garanterat inte att behöva sitta med en tom mailbox iaf!
Ett bra tips är att använda detta program. Det har underlättat jättemycket sedan jag startade med SPAMfigther. Finns på svenska också.

Info och hämtas här: http://www.spamfighter.com/Lang_SV/Default.asp

Hejsan!

Nu har jag laddat ner programmet och man kan ju spärra sånt som kommer in men man kan ju inte förhindra nya spam som i hotmail...
att använda OE är ju som att be om att bli hackad och allmänna problem ..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem