Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Fågelsjukan

Fågelsjukan

Hej alla på Inernetstart..

Jag har titade nyligen på nyheterna.. Där dom sa något om en fågelsjuka... Sen såg jag på en tidningsartikel att det stod att den var på väg till Sverige..Och då undrar jag lite ..Jag gillar att ibland på macdonalds gå och ta chicken mcnuggets.... Men det är ju "Chicken" i.. Och Problemet är ju ifall den nu kanske kom snabbare än väntat till sverige så kan jag ju fått i måg en fågelsjuka!


Om någon vettig här skulle kunna Förklara vad Fågelsjukan "gör" skule jag bli mycket tacksamm
Antal svar på detta inlägg: 6
trikir

fågelsjukan är egentligen en *gammal* sjukdom som funnits sedan reptilerna, typ 350 milj år tillbaka i tiden.
(många år är det)
den influensa vi har idag, kallad *förkylning* kommer alltså från just fåglar.
detta är alltså ingen NY fågelsjuka,
snarare
gen - muterad.
den är starkare, mer svårbotad, än den vanliga influensan.
o att folk ropar...
- tänk om den sprider sig från fågel till människa till människa.
kan jag säga: det har den alltid gjort.
nu är jag varken influensaexpert eller fågelexpert.
utan utgår endast från den information jag läst/ hört från nyheter..
o som många säkert känner till är faran att drabbas *hårdare*
för dom med ett svagt immunsystem, äldre, barn,
även andra som har sjukdomar som försvagar immunförsvaret.

ät alltså MYCKET vitaminer som förebygger!
vitlök höjer även ditt immunförsvar väldigt bra!

mvh
Hejsan!

Det var väl tur att moskitos sa det annars var jag nästan på väg att säga upp lägenheten och flytta upp till norra grönland för där kan väl inga virus överleva eller till sibirien i -50 grader celcius..

Men man vet ju aldrig vad som händer och blir det en epidemi liknande böldpesten eller spanska sjukan så drar jag på mindre än 2 sekunder med alla medel jag kan!
Om det här blir (när det här blir) en Pandemi så får man hoppas att det finns en regering som har handlingskraft, våran nu varande regering har bestämt nu att Sverige ska "göra" sig redo för att tillverka vaccin. Om denna regering hade tänkt frammåt i tiden så hade de gjort sig "redo" för över ett år sedan när de första indikationerna på en ny pandemi kom. Och idag finns det mediin för ca 6% av sveriges befolkning och från ett utbrott av en pandemi så tar det ca 6 mån innan man har ett färdigt vaccin.

Bubben tyvär tror jag att alla virus överlever -50, enda som händer är att de slutar utvecklas för de är frysta. men så tinar man upp dem så är de där igen. Bosätt dig i en aktiv vulkan mitt i lavan då är du säkert för den tempraturen klarar inga virus av. :)

En pandemi lika spanska sjukan blir det troligen och eftersom det tar 6 mån innan vaccin finns så kommer många stryka med och då förutsätter jag att viruset inte muterar under tiden de plockar fram vaccinet.
Annons
viktigt!

skulle ju förklara *varför* vitlök är så viktigt,
finns något som heter : ALLICIN - som egentligen är bättre än antibiotika.
här är en enkel länk:
som tydligen blev jättelåååång *sorry!*

http://66.249.93.104/search?q=cache:5deyBBJpIuwJ:https://kwb.ki.se/n
avigation/
programmes/Lakare/termin3/D03ORF/mermaterial/
abstracts/abstracts_v
t_04/
vt0415a.htm+allicin,+som+h%C3%A4mmar+tillv%C3%
A4xten+av+virus+&hl=s
v&lr=lang_sv

*bubben

vitlök är även bra mot cancerceller... (:

trikir: mitt råd, ät vitlök, finns även i vitlökspulverform i den vanliga mataffären. bara o strö på eller i maten!
Säger som Jay Leno gjorde häromdagen i sitt program: "Friterad kyckling är bra mycket farligare än en som är smittad med fågelinfluensan".

EZ
Hejsan!

Ja, det kan ju stämma men det är bara det att det är så himla dyrt på apoteket och riktig vitlök smakar inte världens bästa..inte ens vitlökspeppar..men sen så finns ju kapslar också..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem