Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Spybot

Spybot

Hej.
Har precis lagt in spybot i min dator. Men fattar inte så mycket.
Den har nu letat och hittat 8 saker..
Ska jag plocka bort allt detta ?
Hur vet man vad man ska plocka bort mm ?
Lite tips är välkommet.
Kram Anneli


Advertising.com 2 entries
Avenue A, inc 1 entries
DoubleClick 1entries
FastClick
MediaPlex 1 entries
MyWay.MyBar 1 entries
Windows Security Center. AntiVirusDisableNotify 1 entries
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja ta bort skiten...annars så får man ju testa sig fram-vi har alla olika saker på datorn...
Men om programmet rekommenderar att man tar bort det så brukar det vara okej...det finns på svenska också ifall du har den engelska varianten...
Jo jag har den på svenska.
Jag tog inte bort

MyWay.MyBar 1 entries Class ID registernyckel
Windows Security Center. AntiVirusDisableNotify 1 entries registerändring


Ska man plocka bort sånt ?
Det andra tog jag bort.
Men jag trodde det skulle lägga sig i Återställ, om det skulle bli nåt fel.
Men där ligger inget..
Anneli
My Bar är spionprogram/hijacker..det andra kan du ha kvar om du vill...ett gott råd är att kopiera strängarna och söka i Google-då får man oftast fram vad det är för något ...
Lite lättare att avgöra då..
Annons
nane.. Tack för svar. Ska försöka läsa lite mer om detta..
Kram Anneli
Hej Anneli.
Ladda hem Spybot Search & Destroy. Det är ett mycket omtalat och bra program för ditt problem. När det gäller filen:Windows Security Center. AntiVirusDisableNotify 1 entries registerändring, så händer inget annat än att du tar bort påminnelsen om dina inställningar i Säkerhetscentret. Den är helt ofarlig att radera. Spybot Search & Destroy är ett gratisprogram som kan laddas hem med en mängd olika språk. Du hittar det här:http://www.spybot.info/
Microsofts egen AntiSpyware (Beta 1) har tydligen fått de bästa vitsorden av alla dylika program. Slår t ex den ovan nämnda Spybot Search & Destroy samt Spysweeper (Window Washer).

Har haft den i ca ett halvår och den funkar klockrent. Gratis är den också

EZ
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx
Instämmer med EZ Microsofts anti spyware är klart effektivast,den jobbar tyst och osynligt i bakgrunden,så man behöver inte oroa sej om man glömt att scanna datorn.den sköter det mesta.betaversionen gäller tydligen tom december,sen vet jag inte hur man tänkt sej.
Då jag hade Spyboot, så segade den ner vissa självklara funktioner, som att klicka på flera filer i följd utan fördröjning. Om man märker att datorn inte beter sig som innan man tagit bort nåt rek. av Spyboot så återställ!
Mitt tips är Ad-aware, det räcker långt. Kör på det!
lb
Man kan börja undra vilken version och systeminställningar du hade när du får systemet att "sega"? Någonting som jag aldrig har upplevt under mina år med Search & Destroy.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem