Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Telefonförsäljare

Telefonförsäljare

Hejsan!

Det är väl ändå ....att man inte kunde få vara ifred innan man koppla sig till nix-numret..

Nu är det tydligen så att många har känt sig lurade av dessa telefonmarodörer och nu kräver konsumentverket skriftliga avtal.

Det är bra och vill man sälja kan man faktiskt skicka brev eller är det för dyrt?

Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Jag har en telefon med "inbyggd lull lull".
Knappsatsen fungerar ej utan ström. Dock så fungerar den att svara och prata i.
Göcke du är för bra för såna saker
om en telefonsäljare ringer måste finnas en knapp dem får
lite stöt
vad tycker du om det ide?
Fajjer, det är bra att man vet begränsningen att det inte går att ringa ut om man skall behöva vid strömavbrott.

Gösta, jo vist går det. men är knappast att rekomendera, även om man kan göra det på olika sätt.

Annons
m0zQit0z japp all mail som man har frågat efter kan ses som spam av lagen, därför skulle de inte kunna skicka ut sådan mail.

Göcke du kan faktiskt ingå avtal igenom telefonen utan att skriva på något, enda de behöver göra är att spela in ett samtal där du godkänner avtalet, och det är bindande, så klart har du alltid dina 14 dagars ångerrätt. Men avtal över telefon är fullt möjligt. De flesta bredbandsleverantörer har tillåtelse att göra så, samt tele operatörer.
Jag har en jättebra metod - när det ringer en telefonförsäljare.
Direkt avbryter jag honom / eller henne - ( Innan dom har presenterat sin produkt ) och försöker att sälja något till dom.
Lotter från min idrottsförening - eller en bok från "UFO bokklubb".
Det funkar alltid - dom vill inte tala med mig - och ringer aldrig sen.
PS: Jag har spärrat mitt nummer i NIX - men detta respekteras ju inte av alla.
Gösta: "...om en telefonsäljare ringer måste finnas en knapp dem får lite stöt". -Haha, det vore nå't. Ge dom en elchock bara! (endast i dresserande syfte förstås).

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem