Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Amanda

Amanda

Vad är det för sammhälle vi lever i? läste aftonbladet att lilla amanda blev av med sin armprotes när hon ville ha en ny så fick familjen betala sjäv den kostade 35000kr var för stjäla från ett 12årigt barn ? Vadska barnen och undomen lära sig av oss vuxna?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

De fattiga barnen i Afrika får inga proteser alls.
priest alla barn i afrika har inte mat för dagen heller ska vi låta alla barn i sverige svälta för det?
Annons
Rob: Tycker du det låter som en bra idé? Jag tycker inte det i alla fall.
Ne det var bara en fråga eftersom du påpeka att barn i afrika inte har proteser.
Ja, och du fick svar på vad jag tyckte om det.

mrTaco frågade vilket samhälle vi bor i. Och det är faktiskt ett utav de bättre. När "småsaker" händer så ska man tänka på att våra vardagsproblem här är rena lyxen i fattiga länder.
man kan ju starta en protes(t) lista
priest ok, så lyx är att hennes föräldrar får betala 35000kr för en ny protes? Ser inte riktigt det som en lyx men säger du det så.
Hmm, vore det inte bra att försäkra så dyra saker som en armprotes kanske...

Visst, det e dyrt att köpa en ny, likaså är det dyrt att gå till tandläkaren, bensinen börjar också ränna iväg mm, men det får ju de flesta stå för själva, så varför ska man ha en gratis protes?

//P fr ett snöigt Ludvika
Det ingår nog i sjukförsäkring. vad jag inte förstår är varför inte Posten får betala det är väl endå de som har ansvaret för det som ligger hos dem?
Sedan är Tandläkaren gratis tills det år du fyller 20.

// En polare sa att det snöa i västerås åxå.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem