Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Läkare utan gränser i Pakistan

Läkare utan gränser i Pakistan

Jag gav 500 kronor till " Läkare utan gränser " under Tsunamikatastrofen. En droppe i havet - jag vet.
Men nu har det hänt igen. Människor i Pakistan - speciellt dom som ännu inte har kunnat nås av hjälp - håller på att frysa och svälta ihjäl.
Igen tänker jag skicka lite pengar till " Läkare utan gränser ".
Jag har en kompis som har jobbat 10 år bl.a i Asien - han har sett vart biståndspengarna tar vägen. Till dom rikas fickor åker det mesta - säger han.
Men han sade också till mig - att av det ger du till " Läkare utan gränser " kommer det mesta fram. Hoppas att han har rätt.
Finns det fler sådana organisationer där det man ger kommer fram ? Någon som vet ?
Ty detta är nog tyvärr inte sista gången vi måste hjälpa varandra i denna värld.




Antal svar på detta inlägg: 4
Hejsan!

Man kan ju även spara i humanfonden hos banco och då skänks ju 2% av den årliga avkastningen till olika organisationer..

Det där lät mycket svenskt och lagom - Bubben. Men herre jee - det är ju NU dom håller på att frysa o svälta ihjäl.
Inte har dom tid att vänta på någon avkastning på fonder . . .
Rädda Barnen - Röda Korset . . . . hur är dom ?
Hur många girigbukar lägger där beslag på det folk skänker ?
Jag vill bara veta om någon vet. . . .
Om jag skänker en krona - och 90 öre går till bukarna och deras merzedesbilar - då drar man ju ihop sin pengapung.
Men jag har skickat 300 kronor nu till " Läkare utan gränser ". Med min pension har jag inte råd med mer nu.
Jag förstår hur du menar Bubben - men nu är det akut hjälp som behövs i Pakistan.


Klicka här - och hjälp till lite.
10 kronor - 50 kronor . . . .
http://www.lakareutangranser.org/
Annons
Hej!

Personligen har jag skänkt pengar till Röda korset och jag litar på att dom pengarna kommer fram...

Men jag undrar ibland då det finns tankar att pengarna försvinner i tomma hål hos vissa organisationer.

Vad jag menade var i förebyggande syfte och tog bara för givet att dom flesta hört talas om Röda korset vid detta laget efter tsunamikatastrofen men huruvida varenda krona går fram har jag ingen aaaniiiing om...men jag hoppas på att det är så!


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem