Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Movie Maker?

Windows Movie Maker?

Hej

Har ett arbete som jag ska redovisa i musik nästa vecka.. Jag har valt artisten Robbie Williams och tänkte bl.a. spela upp ngt där han spelar live. Så jag har tankat hem "What we did last summer" Live at knebworth.. Givetvis har jag inte tid och visa hela konserteten.. Nu kommer frågan

Jag försökte öppna filen i Movie Maker men saknade nått codec lr nåt =/
Idén jag har är att klippa en låt från konserten och bränna ner den på en skiva..
Ngn som vet ngt bra program att göra detta i?

MVH Linus
Antal svar på detta inlägg: 10
Hej,
Om du har problem med codecs så ska du ladda ner VLC media player. Den spelar upp alla format som du kan tänka dig och för mig liksom för många andra funkar det perfekt. Vet inte riktigt men förmodligen kan du klippa i det programmet, men som sagt inte helt säker...
Kan MM verkligen öppna en kodad fil? Trodde endast den kunde öppna MPG och MPEG filer.

Man brukar inte klippa i en fil som redan är kodad, har du en okodad så borde det inte vara några problem.
http://support.microsoft.com/?kbid=272363
enligt MS ska det gå följ anvisningen där.

Nej VLC är en media spelare inte en video redigerare så det går inte att klippa film där i.
Annons
Micke inte player redigerad program

Rob, mms = microsoft media servces.

Linus jag vill har lite mer info
vilken format .info/avi/mpeg?

Windows Movie Maker tar bara mpeg mpg, som kan redigera
och Windows Movie Maker skapar wmv
jag måste veta vilken forma den spelar i.
Hej Linus,
Du måste ladda hem nåt program som gör om filen till t.ex .mpeg för att kunna redigera filmen. Det finns även flera prog att ladda ner för att klippa filmen. Sök på Dc++ bara.
Gå in i Movie maker och testa att öppna en fil, så ser du vlka format den stöder.
Gå sen på t.ex Download.com / Dc++ och sök:
mpeg to avi, eller divx to mpeg eller vadsomhelst...
Hoppas det ordnar sig
Gösta MMS? vart fick du det ifrån? Det kan för överigt även vara Multimedia Messaging Service :)

After importing the AVI or DiVX video file into Windows Movie Maker, add it to the storyboard/timeline without editing the video, and then save the movie as a WMV file by using the Save Movie Wizard in Windows Movie Maker. You can then import the resulting WMV file into Windows Movie Maker and edit the file.
kommer från MS sida
Bra Rob, den enda som gör läxan verkar det som.
Tack för tipset, kan vara bra att veta i framtiden!
Rob Windows Media Services kör mms men inte maker
är inte media server.

Jag jobbar yrket med media att göra det finns olika smeknamn och förkortning

lb det finns Converter program. och linus har redan en film vill redigera.
Gösta: vad menar du, helt obegripligt som vanligt...

Linus låt oss veta hur det har gått!

// lb
rob du kan allt!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem