Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

XP brandvägg

XP brandvägg

Hej,
Har norton security men använder också XP brandvägg samtidigt. Det behövs inte men har stärkt säkerheten så jag valde att ha kvar det så. Nu är dilemmat så att efter ett tag stängs den av utan att jag själv bestämt över det? Har kollat alla inställningar men hittar inte varför XPs brandvägg slår över till AV. Har någon en ide´om varför detta sker.
Antal svar på detta inlägg: 8
Du skall inte ha båda aktiverade,stäng av windows brandvägg om du har norton security,föresten är NS ett antivirusprogram inte brandvägg,men det kan bli konflikter om du kör båda samtidigt,förslag:ladda ner sygate personal firewall,http://www.sygate.com/ stäng windows brandvägg,och du har fullgott skydd
hej,
har norton security professional...med xp brandvägg, har alltid funkat bra..tills ett tag sedan då den började stänga av sig själv? några ideer...
SMA: Jag hade ochså Norton-produkter, såsom brandvägg, virusskydd m.m. Samtliga levde sitt eget lilla liv på min burk och stängde av sig när det passade dom, hehe..
Jag gick över till McAfee, och det fungerar utmärkt tycker jag.
Annons
hej...min norton funkar utmätkt..behöver inte xp:s brandvägg, men envisas med att vilja ha den på. Jag kan stänga av den utan problem, men bara utav ren nyfikenhet undrar varför den (xp:s brandvägg) reagerar så?..inte hittat någon inställning eller regel som kan påverka detta...

SMA
Kanske om det är två brandväggar så krockar de och windows stänger ner. Annars är xp brandväggen skit. Räcker med norton gott och väl :)
Tack Micke,
antog samma och kör med ditt förslag...

Ok, jag hade förrut norton men det stal för mycket av datorn i bakrunden så jag installerade Sygate (gratis) och den är asbra. Men tydligen har jag en brandvägg i routern också från d-link:)
Men om du är nöjd med norton så ger windows brandväggen inget ytterligare skydd. Den är väl bara till för att skydda datorn innan man installerat en riktig brandvägg.
SMA:
XP:s brandvägg brukar "starta sig själv" när man stängt av den. Det säkraste du kan göra är att inaktivera den helt och hållet. Det gör du i Kontrollpanelen>Administrationsverktyg>Tjänster. Dubbelklicka på Windows Firewall och inaktivera den.
Lycka till!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem