Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Människovärde

Människovärde

Läste på nyheterna ikväll att ännu en person hittats död, troligen mördad.
Men herregud, det är ju nån var och varannan dag snart, skjuten, knivskuren eller ihjälslagen, finns det inget värde i ett människoliv längre ?.
Gamla människor rånas i sina hem och mördas även dom..man tror ju för f*n inte att det är sant.
Undra på att man är orolig när ens 18-årige son är ute på kvällstid.
Ett liv gror och byggs upp under lång tid men kan släckas på ett ögonblick om man möter fel person/er, tragiskt men sant.

/B.


Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Människovärde...???

Vad är det???

I dagens samhälle existerar inte nåt sånt!

Det är bara kapitalet som talar hela tiden..och vem som kan tjäna mest pengar!

Sen spelar det ingen roll om människor har det fattigt och d-ligt!

Vem bryr sig???

Och då blir det ju också såna som tappar allt inkl. respekten för människan då all moral, vett o etikett mm har försvunnit..

Sen att inte föräldrar längre har tid att uppfostra sina barn eller har ork för dom gör ju knappast saken bättre då dom slitit arslet av sig på jobben och är helt utbrända när dom kommer hem!

Och värre blir det...men jag märker mig känna snart att folket fått nog nu!

spela roll, så länge champangen bubblar i mitt glas och jag är full och glad så kan jag leva!
LL:

Var det där en bäkännelse???

Annons
Vi lägger mycket energi på att känna för andra, nya amnestilagen och vänsterrörelsens iver att genomföra den tycker jag visar på det. Frågan är om vi inte borde lägga empatin, energin och framför allt budgetpengarna på våra barn och deras skola och de stora problem med våld och annan kriminalitet som frodas i Sverige idag. Eller varför inte ta hand om vår äldre generation så de får en värdig äldreomsorg?

Jo..men på 60-80 talet var ju allt bra till storebror kom och la sig i med sina monetaristiska åsikter och lyckades krossa keynesianimnen och dess ideér!!!

Annars e ju allt bara bra!!!

Och ur misär föds miserabla människor!!!

As it comes as it goes...

(hitta ingen svensk översättning)...

Det kanske skulle behövas mer slantar till aktiviteter som inte har med idrott att göra för det är många som inte har idrottsintresse.
Visst, det finns skatehus och dyl. men tror ändå det skulle behövas nåt annat t.ex fritidsgårdar och via dom ordna aktiviteter efter intresse, jo visst,, fritidsgårdar finns redan men många läggs ner också.
Men sen finns det ungdomar som inte vill aktiveras och dom kan man ju inte tvinga men många andra skulle slippa dra runt och hitta på nåt bus.
bubbis

enkelt översatt:
som det kommer, som det går.

keynesianimnen, ord?? *lol*näää, ush!
sorry, määädmääänsklighäääten ser inte lovande ut.
inte ens här på forumet, kan räkna på min ena hand några få som bryr sig.
forumet speglar vår verklighet.
det folk säger och tycker här, anonymt, tycker dom säkerligen i
verkligheten också.
Keynsianismen var för att man skulle "boosta" ekonomin i dåliga tider och spara i bra tider medans monetarismen är mera för att man "alltid" ska spara oavsett tider...vad resultatet är av det syns idag av arbetslöshet, sjukskrivna, utslagna, mm..mm

Jag är keynsian..men men...inte lätt att vara ensam!

Bubben: Tack för förklaringen, satt just och funderade på vad som menas med "Keynsianismen" & "monetarismen", kan va trögt så här på sönda'n.
jasså! det vet jag! du skrev ordet så konstigt bara

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem