Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Försvunna dokument på cd

Försvunna dokument på cd

Hej,

Jag har precis råkat ut för att jag bara kan se ett eller två dokument/bilder som jag bränt in på cd. På mängden Mb på skivan ser jag att alla dokument finns kvar men jag får inte fram dem. Detsamma gäller för flera cd. Såväl "nybrända" som brända sedan tidigare. Problemet har inte funnits tidigare utan uppstått nu på dessa cd-skivor och det har tidigare gått att se dokumenten och bilderna utan problem.

Vad kan ha hänt och hur får jag fram dokumenten igen?

Mkt tacksam för ngn idé!

Mvh

Mia
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Mia: Om du har "raderat" föregående filer när du lagt till nya syns inte de gamla eftersom man skriver en ny innehållsförteckning varje gång. De gamla filerna finns då kvar på den gamla "session" och kan läsas som Bengan säger. Eftersom inget tas bort kan du ha många Mb men bara t.ex. en fil som är med i aktuell innehållsförteckning (TOC=TableOfContents).
Detta verkar vara vad du behöver! (Freeware)
http://www.smart-projects.net/isobuster/

Rescue lost files from a bad or trashed CD or DVD !
Save important documents, precious pictures or video from the family, your only system backup, ...
IsoBuster can do it all !

IsoBuster is a highly specialized yet easy to use CD and DVD data recovery tool. It supports all CD and DVD formats and all common CD and DVD file-systems (= set of files and folders). Start up IsoBuster, Insert a CD or DVD, select the drive (if not selected already) and let IsoBuster mount the media. IsoBuster immediately shows you all the tracks and sessions located on the media, combined with all file-systems that are present. This way you get easy access, just like explorer, to all the files and folders per file-system. Instead of being limited to one file-system that the OS picks for you, you have access to "the complete picture". Access data from older sessions, access data that your OS (e.g. Windows) does not see or hides from you etc.


Tack för alla tips. Nu får jag sätta mig och testa igen.
Annons
Mia, det verkar vara fel på cd-läsaren. Hände likadant på mig för att en dag bara börja funka igen. Helknasigt????
loan skitig skiva?

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem