Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Äldre och homo

Äldre och homo

Har levt ett bra och aktivt liv med goda vänner ända från ungdomen. En trevlig och lojal livskamrat sen 48 år tillbaka.
Ingick patnerskap 1995.men nu börjar vännerna att tryta. Några
har gått bort andra har flyttat utomlands. Vid sextiosju års ålder börjar man bli mer och mer ensam och ängslig för framtiden.
Ensamhet? Hur hanterar man det?
Är fortfarande frisk och i bra fysisk form, men inser att jag skulle uppfattas som ett skämt på .s.k. "mötesplatser för
yngre", och jag är inte intresserad någon pensionärsförening.
Är det fler som upplever samma sak? Tacksam för alla svar

Stefan
Antal svar på detta inlägg: 5
Tror du verkligen att det är så hårt att du skulle uppfattas som ett skämt? Jag tror att yngre homosexuella kommer tycka att det är roligt med äldre som har levt öppet homosexuellt länge och har mycket livserfarenhet.

Jag tror du och din partner kommer få jättemycket positiv feedback i vilka sammanhang som helst för homosexuella. 48 lyckliga år tillsammans, det är ett föredöme för oss alla. Så Stefan, ta din vän under armen och våga er ut.
Instämmer till fullo med föregående svar!!!

Härligt att höra att ni levt tillsammans så länge, och det skulle vara lika härligt att höra för många andra bögar, som motvikt till den allmänna föreställningen och fördomen att vi bögar byter pojkvän lika ofta som vi byter kalsonger, och tros enbart vara ute efter tillfälliga sexuella kontakter.

Jag har snart varit tillsammans med min pojkvän i fem år, och hoppas att vi får vara ett par lika länge som ni.
Jag säger bara :Sverker Åström!
Han är ju verkligen en oerhört charmerande och intelligent "gubbe"...inget löjligt med honom...
Annons
Tack Wicked, Gabriel och Nane för era svar som uttrycker värme och empati! Ang. Sverker Åström tyckte jag han var en av våra bästa diplomater redan innan han kom ut ur garderoben, och inte tror jag att vår respekt för honom har minskat efteråt!
Gabriel. Lycka till med ditt förhållande. och Wicked,jag tror jag ska ta min vän under armen och ge mig ut nästa helg!!
Inte otänkbart att vi omedvetna om varandra ses någon gång,
någonstans, någon tid.
V.h. Stefan :tack

tänk om
Hej Stefan!
Vilken solskenshistoria! Man blir ju riktigt rörd. Jag är helt övertygad om att du bland yngre såväl homo- och heterosexuella kommer att mötas av värme och beundran! Sitt inte hemma och tryck!
Sverker Åström är en charmig person på många sätt och karismatisk. Däremot har han snurriga åsikter men det är ju en annan sak!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem