Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorköp

Datorköp

Hej på er, har fått erbjudande av en vän att köpa Burk, Moderkort och processor. Nu är problemet att jag inte kan hårdvara så bra så jag tänkte höra med er vad ni tycker, delarna är som följer:

Här är lite spec. på datorn.

moderkortet är detsamma som nedanstående fast det heter k8pro
Abit K8V Pro
Processorn är intel p4 3.0ghz Intel Pentium 4 Prescott 3.0GHz Socket 478
800MHz

Samt 4st p4 fläktar.

Det som är installerat är moderkortet. processorn och fläktarna ligger ikartong.
Lådan är en äldre modell av chieftech-cassina.
Den har iaf 5 platser för cd-dvd osv.
slädar för hdd så att man lätt får ut dom, samt låsbara dörrar, både på
sidan och framsidan.

Detta till ett pris av 3000:-
Är det ett rimligt pris???
Antal svar på detta inlägg: 9
Du skrev inte hur mycket minne som satt på? sitter det inga Hårddiskar i? lite väl snålt i så fall för 3000:-

Abit är ju iofs ett bra märke på moderkort, lådan verkar ju OK.
Det jag skulle kolla lite mer ingåeende är om det har varit någon överklockning på processorn(börja med att fråga din vän det!),
Sedan vad det är för typ av minnen och hur mycket minne som sitter i. Vad för Hårddiskar som sitter i. ett nytt moderkort typ Abit K8V Pro ligger på runt 1000:- lappen, processorn som följde med ligger som ny på ca 1800:- och uppåt, en Chieftec låda ligger även den som ny på runt 1000:- lappen och uppåt..
en snabb överräkning av de delar du nämt kostar som nytt 3800:-

så mitt svar skulle väl bli att kolla hur gammal datorn är, är den överklockad, följer det med minne och hårddiskar..?

regards
:Mokos:
Burken är aldrig körd.
Moderkortet sitter i, processorn inte isatt (kvitto finns) Burken kommer ifrån ett företag som hade den som demo, det är allt som är med, plus fyra fläktar.
Noflo då skall dem på företaget bygga ihop den åt dig.
dem vill har av dem. bryta ner -500 kr
Annons
Burken är köpt av min kompis av affären men han har aldrig kört den så allt är hos honom.
säg åt honom han hjälper dig bygga den ni är trvå styckna men
2000 kr är den värd då..
Noflo:
Jag hade lagt till 900:- och köpt en Dell Dimension 3100. Då behöver du inte köpa till något
http://www.it-auktion.se/ gå in där o kolla lite priser. De datorerna kommer alltid från företag och de är funktionstestade (i annatfall så står det) och då kan du nog göra en riktigt klipp för 3000kr.
Jag har allt annat i min gamla burk, utom minnen, dessutom behöver jag plats för mycket kylning då burken står i en garderob.
2000:- verkar vara en mer rimlig summa utan minnen och hårddiskar, cd/DVD rom mm....
Max 2500:-

regards
:Mokos:

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem