Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Politiker ska bo porrfritt...

Politiker ska bo porrfritt...

I morgonens "Stockholm City" kunde jag läsa att Socialdemokraterna ska verka för att alla hotell som ska betalas av stat, kommun eller landsting inte ska visa porrfilm på tv:n.

Är det oron för att politikers karaktär skulle vara så låg att de inte skulle klara av att låta bli att beställa från betalkanalen som visar porr och som tydligt visas på hotellräkningen? Kan ingen ta bort de där illbattingarna till spritflaskor i minibaren också, och när de ändå håller på, ta bort Toblerone från butikerna också. Särskilt om man betalar dem med riksdagens kreditkort.

Varför kan vi inte bygga ett samhälle som bygger på eget ansvar, istället för att lägga ansvaret för våra handlingar i statens händer?
Antal svar på detta inlägg: 1
Hej Mats,
detta med porrfilmsförbud tillhör ju dagens tokfeministiska vansinnigheter. Låt för sjutton vuxna människor bestämma över sig själva. Massmord och allsköns sadism är OK i filmutbudet men lite sex gör vissa hysteriska.
JAg har tittat nån gång på hotellsexfilmer när jag varit i Tyskland (där finns det överallt och man hamnar oundvikligen där om man zappar runt) och dom är jättetråkiga, in och ut i all oändlighet.
Men stoppa den hysteriska förmyndarmentaliteten!
Barn då, säger ni? Ja det finns möjlighet att på hotellen begära att sexfilmer låses om man inte vill att dom ska vara tillgängliga. Och det är väl bra. Men varför är det ingen som diskuterar om barn ska ha tillgång till våldsfilmer?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem