Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Mail funkar inte

Mail funkar inte

Hur bär jag mig åt när jag kan ta emot mail men inte skicka
Vad har hänt ? Ibland kan det gå bra,men det hör inte till vanligheterna. Skall jag försöka skicka med en bilaga,ja då är det defenetivt stopp.
Tackar på förhand om någon kan hjälpa mig
Ps min dator är ny en Dell DS
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

UPC är min internetlevenratör
Brandväggen kopplade jag bort,hjälper inte

Är mailen webbaserad? alltså måste du logga in på en webbsida för att läsa ocj skicka dina mail?

Det bästa Gunsan kan göra. Ring UPC !!!!!!

Både snäll och hjälpsam personal finns tillhanda.
Annons
Kan vara så att när du försöker skicka en fil så tilåter inte MOTAGARENS server filen beror lite på till vem du skickar, många myndigheter, företag etc har brandväggar som stoppar "mystiska" filer, det kan man komma runt genom att "zippa" filen, men pröva att skicka filen till dig själv - funkar det så är det mottagarens brandvägg/virusprogram som inte tillåter filen, hoppas du förstår.
MVH Urban
Tack alla ni som kommit med goda råd.
Jag får nog vända mig till UPC. Har försökt med alla medel men....
Det som du Urban skrev är nog inte så fel tänkt. med mottagarens brandvägg etc.
Våra datorer verkar inte aceptera varandra om man nu skall
försöka vara lite rolig. Hellst skulle jag vilja strunta i allt,men envis är jag trots att jag är kulla och inte småländska
Tack skall ni ha
Du skriver att vid bilagor är det defenetivt stopp. Innebär det att mailet inte går iväg från din dator? Om det är så, så kan väl knappast mottagarens brandvägg spela någon roll.
Har du provat med något annat mailprogram'?

Jag har själv råkat ut för att i samband med att jag hjälpte en kompis att installera hans dator så gick det överhuvudtaget inte att skicka mail med Outlook, men med Outlook Express så gick det bra.
Ingen av supporten kunde förklara varför.
skicka ett mail till echo@swipnet.se
det är en mailserver som skickar tillbaka ett automatiserat svar med beskrivning av din mailheader...
Om du får ett mail tillbaka av echo@swipnet.se så är det beviset på att du kan både skicka och ta emot utan problem, och då ligger inte felet hos dig..!
I annat fall får man börja felsöka sig själv.!

regards
:Mokos:
Snälla ! Skulle vara bra om Ni tog bort min epost-

adress från mitt svar på ett inlägg.

Finns på sidan om problemet med mailen

av Gunsan.

På förhand tack!!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem