Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nätpoker

Nätpoker

nätpoker
jag tycker så j.. dåligt nätpoker finns huvudtaget
man blir spelberoende

jag tycker det skall förbjudas har såna sajter att spela om pengar via nätet.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,727228,00.html
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Göcke snubben kunde inte spela om han använt sitt eget kontokort, han använde sin syters som hade åldern inne, därmed borde han även dömmas för urkundsförfalskning. (även om det inte är olagligt att lån nåns kontokort vad jag vet)
Rob:

förstår dig men svenska spel dem gör rätt och förlorar inte pengar det sättet man måste betala tbx.

poker är livsfarligt man åker fast direkt, jag gillade den personen fick lämna sin moppe hoppast den var dyr eu-mobbe.

spelar ingen roll om det är låtsas pengar nätpoker man blir
spelberoende alléfall..

en sak man spelar något spel som förlorad massa pengar får inte vara med dokusåpa dem har 5 steg att komma in
Jag ska genast säga till sambon att inte spela mer nätpoker, så han inte kvaddar en framtida karriär i Big Brother huset.
Annons
Wicked:

annast gör han som dansken http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,727228,00.html

förlor
ad halvmiljon och fru barnen
Alla blir inte spelberoende, en vuxen människa med ansvarskänsla slutar spela innan han förlorat mer än han hade bestämt att han hade råd med. Om man ska förbjuda nätpoker för att folk inte kan kontrollera sitt spelande borde man förbjuda alkohol med samma motivering.

Klart att barn inte ska spela nätpoker om pengar. Såvitt jag vet får inte ungar ha Visakort och liknande, så det borde inte ens vara ett problem. Det är upp till föräldrar att hålla koll på vad barnen gör på nätet, detta gäller poker såväl som porr, knark, våld, suicidpakter och allt annat olämpligt som förekommer på internet.
Stoppa alla förbudsivrare!

Eget ansvar gäller och viss kontroll genom myndigheter att etiska regler följs men statens dubbelmoral och oärlighet måste stoppas. Det dummaste jag hört var svenska spels vd som sa att det är mindre troligt att bli spelberoende hos svenska spel än hos utländska bolag. hur många hjärnceller använder han?

Skulle det vara större chans att bli alkolist om man köpte spriten utomlands jämnfört med att köpa den på bolaget?

Jag tror inte det men det gör säkert regeringen. Jag eftersträvar inte anarki men större personlig frihet.
använder svenska spel max 100 kr per gång men jag har råd med det ibland unviker jag det

Svensk:
Svenska spel har åldergräns ja men vissa suger in sig spelade
Varför vill du förbjuda nätpoker, när du själv spelar på svenska spel Gösta? Är det inte lite att kasta sten i glashus?
Javisst alla blir inte spelberoende.
Men den som blir det, den personen märker det inte innan det är försent.
wicked:
kasta sten ett glashus låter grymt ljud, men jag statsa matcher m.m men det gör jag sällan

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem