Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med Deamon-Tools..

Problem med Deamon-Tools..

Morsning !!..
Jag har stött på ett litet problem..
Efter att Deamon-Tools krashade på min dator så har jag många enheter (F: G: H: I: J:) som jag inte kan få bort.. har försökt att återinstallera D-T men datorn säger att det inte går eftersom det redan finns i datorn.. Please help me !!
Antal svar på detta inlägg: 8
Du skriver inte om du försökt att avinstallera eller starta om det Daemon-Tools du redan har.
Jag har avinstallerat det..
I daemon-tools menyn kan du välja hur många virtuella enheter du vill ha. Du kan också trycka på "disable" så har du förmodligen ingen. Men varför hade du 4 virtuella enheter. Till vilken nytta?
Annons
Helt korrekt Micke...sen så bör tilläggas att innan avinstallation så se till å avbocka alla bockar i menyn på daemon iconen innan avinstallation..dvs automount, autostart osv...se om det hjälper. Men det e nog d Micke menar
Tyvärr så gick det inte att bocka av eller trycka på disable eftersom nåt gick fel med programmet.. jag fick felmeddelanden hela tiden... varför det var 4 virtuella enheter har jag försökt fråga min klåfingriga 11-åring om men han säger att det behövs en enhet till varje spel han laddat hem..
lite off topic men...
Det spelar ingen roll hur många spel man laddar ner. Man kan ha 20 spel om man vill. Du mountar den imagefilen (spelet) som du ska köra. När du spelat klart så unmountar du. Som att ta ut eller sätta in skivan
Det vet jag redan...
..men nu till frågan... hur får jag bort alla onödiga virtuella enheter ??
Jag har exakt samma problem på min dator sen den har krashat. Har 3 st enheter som ligger kvar efter att deamon tools har krashat. Det är avinstallerat men enheterna ligger kvar.. Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig att få bort dom.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem