Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Msn o brandväggsproblem telia adsl

Msn o brandväggsproblem telia adsl

Hej. Har ett litet problem..

Jag kan varken logga in med standardmessengern eller den senaste från msn.com för att jag får ett felmeddelande när jag skrivit användarnamn och lösenord (som jag vet är korrekta).

"Tyvärr kunde vi inte logga in dig till MSN Messenger just nu.
Försök igen senare.

MSN Messenger har flera gånger försökta logga in dig utan att lyckas. Brandväggen kanske hindrar messenger från att ansluta till tjänsten. Kontrollera vilka brandväggsinställningar du har. Mer information finns i... "
och sen ser jag inte resten av texten som försvinner i den lilla rutan! bra jobbat microsoft...
Felkoden ser ut att vara 80048820

och när jag trycker "felsök" så får jag bara gröna bockar.. tack.. för vad?

Jag har använt mig av andra webcamprogram som kräver streaming (som jag antar oxå är ett problem med brandväggar) och det har inte varit några problem..

Så jag undrar om det är nått jag missat....

hjälp?

Frankie

Ps. Sitter med windows xp proffesional version 2002 , service pack 2
Antal svar på detta inlägg: 4
hej ige.. får nästan tillägga att jag nu vart inne på http://www.msn-problems.com och sökt på felkoden o provat msnfixarprogrammet, men ingen lycka...
Det som gäckar mig mest är det att msn
på denna datorn har funkat hos vänner men just nu när jag bytt till telia adsl företag... nada..

orka ringa?

hjälp..
Telia spärrar inte MSN så där är inte felet.
Du har troligen någon brandvägg igång som spärrar portarna som behövs eller om du har extern router/brandvägg så har du inte forwardat portarna till rätt IP eller om felet bara varit ett tag att servern som din MSN klient försöker ansluta till inte funkar för tillfället.
lägga msn.exe på programmet om du har sp2
men jag tror inte brandväggen spökar dig.
tror deras server är fel på jag kunde inte logga in mig i morse.
Annons
Hej Frank !
Den problembeskrivning som du ger är exakt samma sak som drabbade mig för ca. 3 veckor sedan. . Jag är 100% säker på att jag inte hade knappat in fel kod , men jag blev utelåst från mitt hotmail-konto i mer än 10 dagar.
Det löjliga var även att den fel-kod som angavs inte fanns med någonstans på MSN-sidor eller andra supportsidor som jag besökte.
Jag försökte från mitt andra mail-konto som jag har att skriva till MSN-support men de förslag till återställning av lösenord som jag fick som svar hjälpte inte. . Jag håller med Gösta om att felet förmodligen ligger hos MSN´s eller Hotmail´s server. . Men det erkänner de inte när man slutligen kommer fram per telefon. .
Problemet är även att det inte finns någon uppgift om deras telefonnr. . Så man kan inte ringa till deras support.

Du kan försöka med telefonsupporten måndag till fredag 9-18
på telefonnummer 0200-285606.

Det var vad som slutligen löste problemet för mig. Men förutsättningen var att jag hade Hotmail Plus, och det hade jag.

Varför jag slutligen kom in igen vet jag inte.

Hoppas att det löser sig för dig också.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem