Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Dc++_piratebay_kazaa

Dc++_piratebay_kazaa

Hej på er.

Nu skulle jag vilja ha lite tips vad gäller att ladda ner filer från internet.

Fokus skall ligga på hastighet och säkerhet.

Vilket program eller vilken teknik anser ni vara bäst och VARFÖR?

Kör nu med FULDC, Activmode, men är missnöjd med hastigheten och att det är så många omstarter på hubbarna hela tiden.

Jag delar ca 460GB, endast musik.

Gärna ett ställe där man kan sortera urval efter bitrate!

// M

Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

nej du behöver inte känna någon men du behöver dela ut rätt mängd och ha bra uppkoppling... och det är inte för mycket begärt för ska hubbarna funka så är bra uppkoppling och att det delas ut ett måste.
Los Lovos:

Paranoid?

Läs länken..detta är bara början!

Snart är det 100.000 tals som blir anmälda..

Dom har tydligen ledsnat nu..

http://www.expressen.se/index.jsp?d=10&a=470541
Rob:

Wööörd !

Bubben:

Whatever.
Annons
Bubben du har tydligen missat alla andra anmälningar, om du tycker det där är startskottet. Och kom ihåg en anmälan är inte en fällande dom det är en anmälan.
Rob:Har som sagt hållit på med oDc ett bra tag, och jag står fast vis att DC har börjat bli riktigt sunkigt, trots att jag delar ut 450GB och har en 24Mb lina så
1). finns det ALDRIG några lediga slots hos någon.
2).När man väl börjar ladda så stängs nedladdningen av, av den man laddar av.
3)Om man lyckas börja ladda så går det i hastigheter typ 5Kb/s (och då antar jag att dom sitter med Netlimiter och begränsar sin upload)
4)Det har förekommit fler än en gång att jag fått hem filer som visat sig vara totalt nonsens....
5).Det är på DC nätverken som Antipiratbyrån och Ifpi härjar.

Om du vill övertyga mig om att DC fortfarande är någota att räkna med så ge mig adressen till en bra hub, eller åtminstonde en bra Hublist.

regards
:Mokos:
Mokos sitt inte på ADSL hubbar då om du har 24/24 så är det ju inga problem att komma in på bra Hubar och registrera sig.
Jag upprepar... var hittar jag en bra hublist som det inte är ADSL hubbar i?
Mokos det gör du nog inte.. Om de inte finns någon privat hublista nånstans. Men har de inte registrering på hubben och de inte kräver speciellt mycket utdelat så kan du börja plocka bort de hubbarna.
I de listor jag hämta från nätet förut när jag hade 10/10 så var det väldigt många hubbar som det var registrering på och man kom endast in om man registrerat sig. Och när jag kolla på listorna senast fanns hubbarna kvar.
Men L L.

Du som e en lagens man hur kan du förorda fri nedladdning från nätet?

Det e väl klart att artisterna ska ha betalt?
bubben:

Nej, enligt min mening gör sig större delen av mediabranschen sig skyldiga till ocker, BrB 9:5

"Den som vid avtal eller någon annan rättshandling begagnar sig
av
någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning till
att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till
vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker
till böter eller fängelse i högst två år."

Jag tar alltså fasta på konsumentens beroendeställning eftersom mediabranschen i praktiken är en kartell och fri konkurrens inte existerar (se själva hur alla produkter är prisharmoniserade oavsett producent).
Vidare tycker jag att det är uppenbart att de "bereder sig förmåner som står i uppenbart missförhållande till vederlaget".

Alltså förespråkar jag en civil olydnad och att vi bara köper det vi verkligen gillar och tycker är värt pengarna.

Jag äger lite drygt 300 CD skivor, 50 DVDs + 12 DVD-boxar, lite drygt 100 olika tevespelstitlar till ett gäng olika konsoller, ca 20 olika PC spel.

Jag köper alltså det jag tycker är bra och därmed prisvärt, men jag testar gärna först.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem