Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Störfiler

Störfiler

Har nu kört AD AWARE 6 flera ggr men när jag startar Explorer kommer det upp en styrfil som tar fram en hemsida som heter lop.com. Har på olika sätt sökt den. DAT filen i Cockies har jag redigerat utan framgång. Var kan pogramfilen dölja sig.
Antal svar på detta inlägg: 7
Det ser ut som om du har lop.com som din startsida.
och då måste du gå in och redigera i ie. under verktyg/internet-alternativ.
obs! starta inte ie pm du kan komma ut på nätet ,utan kör det utan nätanslutet.....

och om du har kört ad-aware utan att få bort saken så måste du ta bort det manulet. tyvär så kan alla bra program missa vissa av dessa elakheter.
Det ser ut som om du har lop.com som din startsida.
och då måste du gå in och redigera i ie. under verktyg/internet-alternativ.
obs! starta inte ie pm du kan komma ut på nätet ,utan kör det utan nätanslutet.....

och om du har kört ad-aware utan att få bort saken så måste du ta bort det manulet. tyvär så kan alla bra program missa vissa av dessa elakheter.
Förtydligande , och förlåt att jag sände iväg två inlägg på samma.

1. gå in under menyn verktyg/internet-alternativ i ie
ändra din sökväg till din önskade home adress
2. ta bort alla cookies med att trycka (ta bort cookies ) i ie verktyg/internet-alternativ
3. ta bort filer under samma flikar
4. ändra rensa tidigare till 0 och rensa tidigare

nu har ie gjort det som man tror är allt men det är det inte, kolla sedan med filhanteraren under
windows/ efter katalogen cookies och delita allt där under. kolla sedan under windows/downloaded programfiles om det finns något där, den skall vara fyld av insticks moduler till ie och här kan det finnas skräp,
kolla sedan under windows/temporary internet files och windows/tidigare töm dessa för säkerhets skull om inte ie gjorde det jobbet.

kontrollera sedan under mappen Program files att du inte har erhållit en katalog med ett för dig okänt program typ dailer eller dyl.

det finns mer men jag kan inte komma på all just nu
lycka till / göcke
Annons
sök på Ad WARE i windows sökmotor, där poppar det upp och du kan peta källfilerna, jag har själv ett helvete med dessa adware program, och sessionsavslutningarna vid nedloggning ligger och stör hela tiden, så trött på det!
Nu är det löst. Det visade sig att min PC var omdöpt till NN0234tfil.com.
Jag gick in under Egenskaper och såg då felet. Korrigerade och nu funkar allt till belåtenhet efter 5 tim arbete. //TA
Jo då Göcke jag hittade ett program under program files Dialers innehållande en fil vid namn stmtdllr så det var det. Tack för alla råd!
Tack Tomas Arnesson, det värmer om man kan hjälpa andra lite på traven. Jag tycker att du sedan skall följa Daniel L att installera Ad-Aware och kanske en brandvägg. så kommer det att bli lite säkrare. men kom ihåg att det aldrig går att säkra sig helt . Det viktigaste är att man inte grips av panik. För min del så har jag rensat manuellt i många år och skapat mig en cookies-fil som jag läser in efter att jag har rensat alla cashar, den skapar jag när jag vet att maskinen är ren från allt otyg. men det förutsätter att man kan gå in i registret och rensa ochså. och det kan jag inte rekomendera att göra till en som är nybörgare.

Jag tycker att du oxo skall göra en backup på din outlook´s adressbok och eventult på hela outlook ,sedan även på favoriter i ie. då kan du ta bort ganska mycket utan att bli ledsen för förlorade händelser.

God fortsättning och en trevlig sommar från //Göcke

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem