Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Systembolagets partaj

Systembolagets partaj

Ja, vad ska man tycka om detta slöseri med statens medel dvs
våra skattepengar. Inget fel på personalvård och rimliga fester men kanske detta var att ta i om man nu ska tro på medierna.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

slöseri tycker jag ochså
det var en gubbe på rapport igår natt sa det var värd det. bullskit
Det finns nog värre ( av regeringen ej offentligt redovisat ) slöseri med skattepengar som förekommer.
40 miljoner verkar ju mycket - men man måste se det i sitt sammanhang. Dom var rätt många på festen.
Dom giriga svinen som blåste godtrogna försäkringstagare på miljarder ( Läs Skandia ) - där borde vi nog reagera mer.
Om nu Systemfolket hade en fest - herreud.
Hoppas att dom hade kul - jag är inte avundsjuk.


Bara en droppe i havet.
Typiskt media att vinkla folks uppmärksamhet och ilska mot någonting releatvit harmlöst när det finns så mycket värre saker som pågår.
Annons
morran

har själv varit på stora företagspartajs.
inte har det kostat flera miljoner. möjligen några hundratusen. oavsett, tycker jag att en fest som kostar flera miljoner verkar lite väl överdrivet.
jag menar, var alkoholen där gratis?? *lol*
det företagspartaj jag var på, blev ju all personal bjudna på både det ena och andra, musik, underhållning, kända svenska artister. väldigt roligt och man känner sig uppskattad av företaget! det enda negativa var att jobba nästa dag, pga den glada berusningen från kvällen innan.
och detta betalade alltså företaget, INTE skattebetalarna.
men.. men men men... flera miljoner för ett party! ehh.. NO'WAY.


Det var inga skattepengar som gick åt till festen, utan en del av Systembolagets vinst. Alkoholskatten går oavkortat till regeringens allmänna slöseri.
Varför ska inte personalen på Systemet få träffas på informationsmöte och fest. De flesta andra företagen uppmuntrar ju personalen med något jippo då och då
Bobo Slacke
14 miljoner delat på 3500 personer (tror jag det var) = 4000Kr per person.

Inte hade det blivit någon tidning/Tv rubliker om Nisses Snickeri Verkstad hade bjudit sina 5 anställda på mat,vin och underhållning för 4000 Kr per person, eller??
Jag tycker det var trevligt av systembolaget att bjuda ALL sin personal på kalas.
Och 4000 spänn/skalle är väl inget att tjôta om. Inte när man tänker på att dom fick både resa, fest och logi för dom pengarna.

Hoppas dom hade kul.
/B
Om Nisse hade sina anställd spridda från Ystad till Haparanda undrar jag om 4 tegel per skalle skulle räcka
/Bobo
jojojo...säger bara KAFKA

expressen
mats pettersson:

När Systembolagets vd Anitra Steen bjöd 3 500 anställda på galafest i Stockholm slutade notan på 14 miljoner kronor.
Nu får hon och Systembolagets ledning hård kritik från bland andra kristdemokraternas
Göran Hägglund: "Det här är förkastligt. Det är särskilt viktigt för ett statligt bolag att hantera medborgarnas pengar med ansvar."

///alltså ett statligt bolag, alltså skattebetalarna som står för notan.
är staten ett företag?
är vi skattebetalare arbetsgivare till statens anställda?
att förstå problematiken, blir för mig lika klurigt som i
KAFKAS *slottet*
enligt mig är alkohol en slags drog, som inte bör vara ägt av staten, eftersom alkohol orsakar skada, våld m.m.
visst är dom anställda förtjänta av en fin fest,
men var går gränsen mellan stat och företag?
jo, jag är helt FÖR alla slags partaj.
ju gladare folk är, dessto bättre, men då bör man även beräkna från VAR man tar glädjen.///
mvh
§ 5 Upprättande och godkännande av röstlängd
Svenska staten är ägare till samtliga aktier i bolaget. Särskild röstlängd behövs ej. Bemyndigande för statsrådet Morgan Johansson att företräda staten som aktieägare på bolagsstämman överlämnas (bilaga A).
Systembolaget AB
2005-03-17

(glömde infoga detta)


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem