Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Det är bara att...

Det är bara att...

Jag och min sambo har diskuterat att renovera vårt kök... för som hon säger... det är "bara" att slå ut väggen, "bara" att tapetsera och "bara" att lägga in ny matta... sen så kan vi ju fixa lite snygga spotlights som det " bara" är att skruva upp i taket.. det fixar vi ju på en helg ...

Jag har försökt att förklara för henne att om vi ska slå ut väggen så är det "bara" att gipsa om hela köket.. för att lägga in mattan så måste vi "bara" spackla och rikta hela golvet... och för att sätta in spotlights så måste vi "bara" sänka hela taket.. och eftersom vi båda jobbar heltid så skulle det säkert att få det fixat till julen... om vi "bara" jobbar fram till midnatt varje kväll ..


Nån anna som känner igen detta kvinnliga fenomen att det "bara" är att fixa saker o ting ??
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag upplever dig som lite låst...
Japp.
Elementär kunskap för en man som varit gift ett antal år :=)
Nä...men många män lider av det har jag märkt...det är "bara" att fixa maten,tvätten och städningen...
Annons
pejo

*skrattar*
min mama slog ut en vägg till köket helt själv,
*bara sådär utanvidare* nog var det kämpigt, det tog även tid.
det är nog olika.
pejo:

Där slog du huvudet på spiken.

Har ett helrenoverat kök och det var ju "bara"
Heh,. jodu pejo, de e allt samma visa här. Tycker man gör inget annat än jobbar dygnet runt hela veckan utan att få tid till nåt "eget" kul.
De måste vara Timells fel alltihop..
nane:

maten fixar jag eftersom jag kommer hem en timme före henne varje dag.. tvätten tar oftast min sambo hand om och städningen gör vi tillsammans.. :krammar:
"Bara att" Ja, underbart. Många människor väljer att se allting som jobbigare än det egentligen är. Om man tänker på alla jobbiga moment orkar man inte ta tag i nåt och kommer aldrig framåt. Lyssna på din fru och kompromissa, något av det hon vill ha gjort orkar du nog ställa upp på.
Håller med Per-Ask
Du är nog rätt så nybörjare på detta med Quinnor pejo ( OBS att jag stavade Quinnor med stort Q )
Man ska alltid låta en kvinna "bestämma" - sen när stormen har lagt sig - då ändrar man till det hela lugnt och snyggt.
Denna metod är bäst för husfriden.
Wicked:

Som jag skrev så har vi båda dikuterat att fixa köket.. det är bara det att hon tror att allt går så lätt och fort.. och det var väl det som var en del av att jag föll för henne... hennes spontanitet

Nu är arbetet igång men jag tror inte att det blir klart denna helgen som hon trodde.. vi får nog sikta in oss på att bli klara till julen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem