Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nuförsvinner cigg i småpack

Nuförsvinner cigg i småpack

Ja det var en verkligt bra idé.
Låt Politikerna avskaffa tiopack-ciggen och låt ungdomarna köpa tjugopack på direkten, så att dom kan bli storrökare riktigt fort.
Jag har väl inte så mycket mer att säga egentligen mer än att jag förstår att en toåring med 20 cigg röker mer än en som snålar med ett tiopack.

Hoppas att politikerna lyckas bra nu med att öka antalet rökare bland småglinen.
Det är väl det som är deras mål för att dra in pengar, rent inofficiellt sätt. med en officiell antiröka-kanjpanj som syndabock. :)
Antal svar på detta inlägg: 5
Ja, fast när jag var tonåring (jag är 30 nu) kunde man köpa både 10-pack och cigaretter styckvis, och några kronor kunde man alltid skrapa ihop. Ett 20-pack däremot var en svindlande lyx som man bara hade råd med i samband med födelsedagar och julklappspengar, eller om man gick ihop med en kompis. Jag tror det kommer minska tonåringars rökande faktiskt.

Dessutom hoppas jag att min KOL sjuka pappa kommer att sluta smygröka till lördagsgroggen om han måste köpa stora paket. Han påstår det i alla fall.

Eller så kan systemet sluta sälja 700cl flaskor och bara ha kvartingar för då skulle det inte finnas alkisar. Nej dummare kan disskusioner inte bli, är man från start så dum i huvet att man röker spelar nog förpackningen ingen roll. Stäng alla rökare ute från arbetsmarknaden istället så skulle produktiviteten öka markant.
Ja, vad underbart Carl-H, vi kan väl utestänga alla som inte passar in i normen för en übermench från arbetsmarknaden? Alla som har laster, defekter och lite klent IQ slänger vi på sophögen. Det ska nog lära de jävlarna att sköta sig!

Det är nu jag ska skriva ironi i stjärnor för att somliga ska förstå att jag inte menar allvar va?
Annons
Håller inte med Wicked. Tycker att alla som har någon form av överlevnadsförmåga borde få delta på arbetsmarknaden. Men om man efter 50 år med massdöd pga deras glödpinnar inte fattar vinken kanske man inte förstår sitt eget bästa. Därav, låt de sitta hemma och ta kål på sig själva, så slipper jag drabbas.
Klart det kommer köpas mindre cigg om det bara finns stora paket, småtjejerna har ju betydligt svårare att gömma ett stort paket än en litet och så blir det ås mycket dyrare för dem. Vilket kommer göra att antingen deras föräldrar kommer på dem eller att de sjlutar självmant eftersom majoriteten endå barar drar munbloss.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem