Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

3G telefon

3G telefon

Jag har laddat ner lite låtar och videos på min 3G-lur. Nu är det så att jag har betalat för dessa, upp till 15 kr styck, så jag vill gärna kunna se dem på min dator mm. När jag försöker ladda ner dem från mobil till dator så får jag ett säkerhetsmeddelande att dessa är skyddade. Jag tycker att jag har rätt att göra egna kopior , för jag har betalat för dessa. Är det någon som har en aning om hur jag kommer runt detta kopieringsskydd? Och ni - moraltanter -, göra er icke besvär för på ett eller annat sätt så ska jag fixa detta. Om nå'n kan hjälpa mig så tackar jag annars så låt bli och moralpredika!
Antal svar på detta inlägg: 7
PS. glömde skriva att filändelsen är - filnamn.mp4.cfm. Tackar på förhand.
visst behöver man DivX för detta??
(finns en sajt)
antingen har jag rätt eller fel.
läste att man behöver den senaste versionen av NERO 7 för kunna bränna... hm?

rob vet nog ? ?

mvh//nyfiken
Hej! Jag tror att det är rätt svårt. För 3G-filer är väl låsta med DMR, Digital media rights (?)

Men enligt "Google" ska det fungera med xvid och divx, tydligen.

Också nyfiken.
Annons
Nej eftersom problemet inte existerar fråga Bert Karlsson han har sagt att ingen betalar för att köpa musik till mobilen så du har inget problem loan. Och jag tror verkligen på honom för han är så insatt.

Men om vi bortser från vad Bert Karlsson "VET" så kan du kolla på den här länken http://care.three.com.au/index.cfm?section=Customer%20Care&pid=2661&page
id=2716
det är iaf en mpeg4 video sen vad cfm gör på slutet vet jag inte riktigt.
Tror de är rätt så omöjligt att få över de till datorn. Gissar på att du har Comviq o laddat ner låtar från CDON. Innnan gick de att får ner låtar på en SE Z1010 men den funktionen tog bort pågrund av att "skyddet" på dessa telefoner ej fanns.

Kanske med ny mjukvara i telefonen, men rätt så stort ingrepp
loan

först: vad jag läst, är att du kopplar telefonen till datorn, öppnar nero brännaren,
läser in din fil/filer där, sedan bränner dom på cd, då konverteras dom automatiskt och du kan se dom på datorn.

alltså efter bränning på cd, sätter du tillbaka cd skivan, då kan den *göras om*

andra: using the
iTunes burning program.
Then rip the CD back to your computer and convert to any format you wish. You can use a CD-RW disk if you wish

bara undrar vilken slags mobil du har?
sökning kan gå lättare med mer info.

om det inte skulle fungera hitta jag detta:

http://www.bpurcell.org/googlesearches.cfm?numdays=7

lycka till!

moozquitoz,

har en lg880, har hört att quicktime ska kunna läsa dem men inte lyckats få det att funka. Ska prova det du skrev, återkommer med info.

PS. Har ej comvic eller cdon, har 3 och har laddat ner musikvideos från 3musicstore.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem