Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Lägg till maskinvara

Lägg till maskinvara

XP Home, SP2.
I Kontrollpanelen, Lägg till maskinvara får jag ett felmeddelande. Det går inte att köra två enhetsinstallationer samtidigt. Detta har förföljt mig i flera månader och uppstod troligen när jag skulle installera en webbkamera Philips 780K. Jag fick avbrott - datorn hängde sig. Häromdagen lyckades jag med installationen.
Men när jag går in i Lägg till maskinvara så får jag fortfarande meddelandet att en installation pågår. Vilken säger den inte?
Hur löser jag detta? Har väl med registret att göra?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Vet inte om detta hjälpmedel kan lösa ditt problem
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;290301
Göcke: Det hjälpte inte.
Andra förslag?
Vad är det för fel på mitt Internet Explore ver. 6,0 SP2.
Jag får nästan alltid en popupruta med ett felmeddelande när jag ska gå vidare till en annan sajt. T ex. om jag går in på Vinyl 107 och vill starta upp livelyssning så kommer denna popupruta fram. När jag gör om proceduren så kan det fungera efter ett tag.
Kan någon ge mig ett tips på vad felet ligger?
har skickat felmmedelande till Windows minst 200 ggr, utan resultat.
Annons
Birger, prova med att avinstallera kameran, starta om och installera det igen, om det inte hjälper, prova med systemåterställning till ett tidigare datum före installationen av kameran. det kan lyckas om du har tur.
/Ulf
Ulf: Jag har tänkt på systemåterställning men det är över ½år sedan det började. Då skulle jag ha gjort systemåterställningen men tänkte inte på det utan lade bara kameran åt sidan och skulle fixa det senare och det blev i förrgår. Nu känns det inte rätt medicin med systemåterställning.
Fler förslag?
Birger
Kanske detta: ctrl/alt/delete.......Aktivitetshanteraren....
kolla in flikarna Program o. Processer ifall det är något där som är onormalt aktivt. CPU-användningen bör inte vara särdeles aktiv om du inta har andra prog igång. Avsluta alla processer och starta om. Kanske ett turdrag... men i alla fall testa !
liten fråga om vad du gjort:

kontrollpanel
sedan:
prestanda och underhåll
sen
enhetshanteraren
sedan; lägg till maskinvara
sen tryck på: signering av drivrutin
det som är troligast; står med bockad prick är :
varna-uppmana mig att vålja åtgärd.
- vilket du tvingats göra hela tiden.
antar alltså att denna installation du har gjort inte är windowskompitabel.
troligtvis måste du hämta en signerad drivrutin
(som är windowskompitabel)
- hämta drivrutin!
pröva då alltså windows update och se om du inte saknar signerade drivrutiner??

hoppas det funkar, undrar bara har du kollat detta?
oh! SORRY SORRY! *trött mössa*
läste ju fel! förlåt! du har ju skrivit:
meddelandet att en installation pågår
glöm det jag skrivt!

måste finnas nummer error.
Jörgen W: Gav inget resultat
Rob inget nummer error
I Fönstret som dyker upp i Kontrollpanelen så står det ett stort I, är väl en informationsruta ej felmedellande som jag skrev tidigare. Meddelandet är
"Du kan endast installera en enhet åt gången. En annan enhetsinstallation pågår. När den är slutförd kan du försöka köra guiden igen." Sedan en OK-ruta

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem