Måndag 11 november 2024 vecka 46
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Gay Army

Gay Army

Blir så förbannat när jag tittade på TV-5, Gay Army, där gay-killar framställs som värsta fjollorna i ett program med syftet att förnedra och spe på de fördomar som redan finns i
samhället.
Är själv gay, gjorde lumpen i fallskärmsjägarna, blev gruppetta
och trivdes utmärkt. Jättebra kompisar, bra sammanhållning och
absolut ingen diskriminering i gänget.
Varför dessa absoluta idiotprogram ?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

loke
- aah. well, that's life.

alla dessa program handlar om:
PENGAR
SYNAS I TV
SEX (av något slag)
BLI KÄND
det negativa: förnedrings tv, som ingen av dessa deltagare tycks ha förstått efter alla dessa såpor.
är du inte bra, fixar du inte showbiz, förnedras du eller skrattas åt. showbiz är tufft!
folk skrattar åt: du är vad du äter, biggest loser (fetsåpa)
folk skrattar åt: extrem makeover, folk som anser sig fula vill bli vackra. (plastiksåpa)
och folk skrattar åt: idol, folk sjunger falskt och görs bort totalt inför publik av jury. (poppissåpa)
famefactory (fjäska'för'bert'såpa)
floorfiller (fixa dans'koreografin'såpa)
big brother (jag, jag, jag, jag, jag'såpa ser dig*
o.s.v...
varför bli upprörd över detta program?? när folk förnedras i stortsett alla såpor? att välja vara med i det, får även leken tåla.
gay army är bara såpa, inte verklighet.
och säkerligen kommer det en såpa:babe army (blondiner i krig)
eller:
menmodell , killar som vill bli toppmodeller.
det finns hur många såpideér som helst!

mvh//
Loke:

Vad gör du idag då?

Inredning? Design? Mode? Reklam?

*tihi*
Los Lovus: Jobbar som styrman inom ett mindre flygbolag. Vad det nu har med saken att göra.
Tycker m0zQit0z svar var ganska bra. Håller med att den som är med i leken får leken tåla, men tyvärr går det ut över andra som inte är med i leken, blondiner är dumma i huvudet, bögar är fjollor, tjock=ful o.s.v i all oändlighet.
MVH Loke
Annons
Loke vad klagar du på de där snubbarna ÄR ju värsta fjollor. Och jag tror att de åxå står för att de är fjollor. Men så mycket skratt från en dokusåpa har jag aldrig fått så den är nog den bästa som gått hittils.
Loke:

Fördomar bygger på generaliserade erfarenheter. Så som det alltid finns en början till varje historia eller legend så finns det alltid ett korn av verklighet i varje fördom.
Efter lång lång tid börjar fördomarna sen att leva sitt eget liv och folk blir enligt sin och andras förväntan. Då kan man, om man ser någonting produktivt, sätta igång en "hönan eller ägget" diskurs i ärendet. Det kommer dock ej att förändra någonting, ursprunget till den aktuella fördomen var och är.
bögar är fjollor!
Loke, en sak som skulle kunna spräcka denna fördom är om alla vi bögar som inte är fjolliga gick ut med att vi är just bögar, för allmänheten ser ju bara fjolliga bögar eftersom det är just dem som syns såpass tydligt.
Dags för alla oss "macho-bögar" att skaffa sig ett eget sånt där band (som "rosa bandet", "vita bandet", etc.) att sätta på sig, kanske?

Helst då exempelvis att alla poliser, militärer, brandmän, byggnadsarbetare, och alla andra med allmänt betraktade "macho-yrken", samt idrottsmän inom "macho-sporter".

Då skulle fördomarna med all säkerhet spräckas.

Och till alla icke-homosexuella vill jag bara säga: ni skulle bara veta hur många bögar ni har omkring er, som ni pga deras sätt att vara och sitt sätt att se ut, tror och antar är hetero...
Gabriel ang hur många som finns runt om kring oss.. det känns inte som om man kunde bry sig mindre. Kul för er ni gillar killar mer tjejer till mig. :)
Loke det heter inte tv 5 det heter kanal5
jag tipsar det finns site som får mer fakta och en bra forum
kanal5 acces
Jag håller med Mack och Gösta. Det heter kanal 5!

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem