Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vårdnad fast våldtäktsman - sjukt.

Vårdnad fast våldtäktsman - sjukt.

När ska socialen ta sitt ansvar? Våldtäktsmän borde aldrig få vara inom 5 meter från barm och särskilt inte då unga tjejer.
Den här karlen har alltså dömts för TVÅ våldtäkter av unga tjejer och socialen mörkar det i sin vårdnadsutredning.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10935961.asp

Det slutar med att han våldtar sin dotter hundratals gånger och hon blir 2 gånger gravid och föder ett barn med sin egen far. Detta är det sjukaste jag har läst på mycket mycket länge, när tänker samhället förstå att våldtäkt är ett brott med en av de högsta återfallsfrekvenserna? När tänker samhället sätta ner foten och behandla våldtäktsmän som sig bör?
En dömd våldtäktsman måste fråntas alla sina rättigheter och efter avtjänat fängelsestraff skall han förses med digital fotboja resten av livet. Punkt slut.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Så det så....
vill säga något riktigt grymt och hemskt, men håller tyst.. ):
stackars lilla flicka!
Vårt rättsväsende delar ut alltför slappa straff i allmänhet, och till sexualförbrytare i synnerhet. Har man våldtagit någon förtjänar man inte en ny chans i samhället, enligt mig.
Annons
Detta är ju mycket allvarlig brottslighet. Den som begått så grova övergrepp mot sin dotter och tydligen också mot två andra unga flickor måste ju dömas till ett mycket långt fängelsestraff och övervakas under en lång tid. S.k. kemisk kastrering kan vara motiverad i vissa fall även om det inte fungerar så enkelt som många tror.

Då våldtäkt är ett våldsbrott snarare än frukten av sexuell lusta så tror jag inte på kemisk kastrering som lösning på problemet. Eftersom gärningsmannen drivs av hat och vilja att sexuellt förnedra sitt offer så tror jag att våldtäktsmannen kan sexuellt våldföra sig på offer utan att vara i stånd att få stånd. Tyvärr har jag inget smart alternativ att presentera istället för kemisk kastrering.
Finns väl inga straff i Sverige?
Brottslingar får några år och sköter de sig kommer de ut efter halva tiden. Sen har de ju permissioner (!!!) då många begår samma brott igen.
De kan sköta sin kriminalitet från insidan oavsett om det är knarkaffärer eller pedofilbrott. En pedofil byggde ju om tvn till dator och fortsatte med sin pedofila verksamhet.

De har både nyttigare och dyrare mat än våra pensionärer.

Vissa passar ju på att plugga några år medans de sitter inne.
Medans vanliga medborgare får dra på sig studielån...

Sen har de lön också.

Herregud, när skall svenska folket vakna???
Jävla daltande med förövarna medans offren inte får den hjälp de borde.

Vad var det vi hörde nyligen? Sänkt straff för att det var ett barn som var våldtaget och inte en vuxen kvinna?

Borde väl vara tvärtom i såna fall.
Fyfan säger jag!!!
Wicked:

Jag håller med om att kemisk kastrering inte är ett alternativ av samma anledning som du poängterar.
Men vad är det för fel på mitt förslag? Med permanent digital fotboja kan polisen via GPS följa sexbrottslingen meter för meter, då blir det svårt som fan för honom att återfalla i brottslighet.
Kan någon se någonting som talar emot en sådan lösning?
Nej, straffen är alldeles för låga när det gäller våldtäkter (och även många andra brott). Man ser allt för ofta hur folk får några unka månader bakom galler, kanske ett till två år. Det är ett alldeles för lågt straff.

Maximumstraffet för en våldtäkt borde vara det straff som var minimum i detta fall. En 8-10 år bakom galler vore lagom som minimumstraff, ja kanske mera.

Våra fängelser borde även byta standard.
I dagens läge så kan man ju ta miste på en fängelsecell och en lyxsvit på något av stockholms lyxigaste hotell.
Jag väntar med spänning på när vattensäng, personlig betjänt och bad, spa & relax ingår som standard för fångarna i våra svenska fängelser.
I övrigt så håller jag med Los Lovos angående en permanent fotboja. Det vore en toppenidé.
Visserligen så kan man väl våldta människor även med en fotboja på benet så länge som man är fri. Men, många vågar nog inte när dom vet att polisen har koll på dom. Dessutom så blir det svårare för personer att neka om vart dom har befunnit sig.

Jag tror att det kommer att synas positivt i statistiken.
Nej, du har rätt om den där permanenta fotbojan, ett helt klart tänkvärt förslag Los Lovos. Och både Kat och Fajjer har rätt i att vi klemar bort brottslingarna på kåken. Jag tror bestämt tanken ska vara att vi ger dem vård och rehabilitering när de får plugga o.s.v. Vi är ju så rädda i det här landet att skapa utanförskap som ska leda till mer bitterhet och hat att vi inte ens vågar straffa de som begått brott. Istället har vi skapat en fängelsemiljö som knappt är avskräckande för många kriminella idag.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem