Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Insmuggling av hundar

Insmuggling av hundar

Vad kan vi i Sverige göra för att stoppa insmugglingen av hundar som kan ha med sig dödliga sjukdomar?

Skall vårt frilufstliv ändras, så att man inte vågar äta bär och och plocka svamp av rädsla för att bli smittad?

Grym uppfödning och grymma transporter för djur förekommer.

Inga straff döms ut till dem som åker fast: SLAPPSVERIGE!!!

Vi kan göra nåt nu anser jag. Hård bevakning av intransporter till landet. Anställ fler tullare! (behövs dessutom fler jobb i Sverige)

Vad anser Du???
Antal svar på detta inlägg: 3
Ja vad ska man göra? Det är för jä..... att dom får hålla på med hundar så. Till alla som läser forumet på is och ska köpa hund har jag två goda råd: köp aldrig en hund på anons det är som att slänga pegarna i sjön!! kolla med skk dom ger ut gratis info om alla raser och uppfödare i norden. varför köpa en hund för 150000 när man kan få en sund och frisk hund från en svensk kennel för halva priset? Planera valpköpet noga och länge det lönar sig i längden. Har själv två underbara springer spniel .
Lite fler tullare hade kanske inte skadat, då hade man kanske kunnat korka igen det enorma flöde av droger och alkohol som strömmar in i landet. Annars kan vi väl inte göra så mycket mer? Det är det samhälle vi valt att leva i när vi valde att bli en del av Europa.

Vad jag förstått är det främst folk från östländer som gör den här sortens affärer med husdjur, på samma sätt som dessa folk står för mycket av trafficing och drogimporten i landet, asfaltslurendrejeri, ficktjuvsligor m.m, listan kan göras lång av elände som väller in från öst. För att inte tala om HIV och TBC som kommer från samma håll och det inte finns en tullare i världen som kan hindra.
Wicked:
Håller med dig att kontrollen är under all kritik.
Som det är nu är det ju knappt koll alls.
Skall vi bara sitta och vänta på att djursmittorna kommer. Det är väl dags att göra nåt?

Utmärkt tillfälle att skapa jobb.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem