Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Jultider

Jultider

Nu går jag omkring i leksaksaffärer och tittar efter julklappar. En knepig sak som jag har märkt är att jag börjat förvänta mig olika egenskaper hos kram & gosedjuren. Jag kan t.ex. stå framför en hylla med mjuka nallebjörnar och undra över vad de kan uträtta? Var skall jag trycka för att få dom att utföra något, en dans, sång, eller något?
Det räcker inte längre för ett kramdjur att sitta på en hylla och se kramig ut, nä de skall kunna göra något också! Jag kommer ihåg min gamla nallebjörn som kunde säga bööööl om jag vände på den. Jättekul, men hur långt skulle en sådan nalle komma idag?

Just nu så är jag på jakt efter en nyckelring som börjar sjunga om man trycker den på foten....?!
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Personligen tycker jag att det är tråkigt att vi serverar barnen t.o.m en nalles "egenskaper". Tittade på "Nannyjouren" på tv3 igår och såg nannyn komma hem till en familj där barnen glömt hur man leker och allt kretsade runt den heliga treenigheten tv/tvspel/dator. Detta verkar bli mer och mer vanligt och leder till att barn idag blir fråntagna fantasi, koncentrationsförmåga, kreativitet samt att de får en sämre fysik.
Min gamla Nalle som numera tillbringar sin tid på byrån har fyllt 60 år men är still going strong och säger fortfarande bööl men med en viskande röst.
Genom livet har han fått många kramar och han är fortfarande en kär vän och katten sover med huvudet i hans knä. På den tiden var man inte bortskämd men en drös av leksaker till julen dessutom var man rädd om de få gåvor föräldrarna hade råd med.
handlar den här tråden om leksaker på julen??

helt ärligt fick jag aldrig leksaker som barn, varken pratande eller med något man kunde skruva upp.
däremot två små trasdockor... går ju bra med låtsasröster
- hej, jag är dockan (ljus röst)
- hej dockan (pipig röst)
så, håller faktiskt med Wicked, idag glöms fantasin bort i all teknik.
trots att jag älskar all slags teknik, undrar jag ibland om det inte hämmar uppfinningsenergin.
men julen är glad.. (:
Annons
Aldrigt jag kommer att köpa pippade dockor mina barn för att kan förstöra höseln, spelar ingen roll det står en lapp
men man skall unvika köpa för många hårda saker till barnen annast blir dem bortskämsta,
Jag fick inte många hårda saker jag var barn
Bästa Morran
inte säger min Nalle ngt även den så gammal ja kanske den är ngt år äldre ja det är den troligen född efter kriget, men luggsliten är den,jag talar med honom varje kväll och frågar hur var dagen, ja inte som förr, nu hinner man ju inte med tiden tänk alla barn som missar en goer mjuk liten Nalle,,som dom kan ta fram om 60 år.
nä Gösta.håller med dej,skulle heller aldrig köpa pippande dockor åt nån
*asg*
Dessa underbara språkförbistringar!

Tack Gösta och moski för ett gott skratt som "vaggvisa"!
Jo men visst hittade jag nyckelringar som sjöng om man trycker dem på foten. Jag kan alltså nu meddela att det finns nyckelringar med fötter! Dessutom hittade jag en rappande groda, yuoo, yuoo och en massa bling, bling. Jag funderar starkt på att behålla den själv
Bästa Kanthof!
Så trevligt att vi är fler som har våra gamla kära kramisar
still going strong.
Så vitt jag vet så finns det reparationsaffärer för
våra godisar iaf i Stockholm - kanske du kan återskapa
något gammalt brööl! I och för sig lite oväsentligt det är
feelingen som räknas!
Kram
Morran

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem