Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Om att fråga människor till råds

Om att fråga människor till råds

Angående Monkans frågor. Ja våra omständigheter kan se olia ut men ett har de alltid gemensamt och det är att om du följer huvudets lösning så kommer det att misslyckas för dig att lösa dem. men följer du hjärtats röst så kommer du att lyckas och resultatet kommer att bli gott för dig.
Du kan alltså inte vänta dig ett gott resultat om du följer ditt egna huvud eller någon annans huvuds(vishet) Endast det som bor i ditt hjärta är det rätta. Jag har själv denna erfarenhet då jag är gift med en kvinna som är mer än trettio år yngre än mig och vi har två barn och har det verkligen gott. Men huvudets vishet har vi för länge sedan fått kassera, endast det som bor i vårt hjärta blir rätt för oss att följa.
Hoppas det klarnar för dig. Ingemar
Antal svar på detta inlägg: 9
Jomenvisst.. Jag hade iofs en naiv förhoppning om att vänliga, livserfarna männsikor kunde tönka sig att dela med sig av sina erfarenheter - men som synes blev det debatt och snömos av alltihop . Som vanligt härinne. Värst var Kat:s fula påhopp.

Människor som sitter hemma och pillar navel framför datorn samt försöker kompensera för andra nederlag i livet genom att ge sig in i debatten (först och främst genom att analysera andra+döma ut, skälla ut, racka ner osv), är sällan medvetna om vad de gör; Desto mer pinsamt och tragiskt för de själva.

För egen del tycker ja det är rätt patetiskt. Att inte kunna hålla sig från att hacka på andra visar på enormt dåligt omdöme.
Jag var intresserad av gemene mans uppfattning i en viss fråga och istället skriver ett par riktigt aggressionskåta människor enbart för trakasserandets skull- Håll ögonen på Kat tex..
Hon är totalgalen; RIKTIGT trist, aggressiv och förutsägbar

Synd, de skymmer sikten för de normala människor som verkligen har något att säga !

/monkan
Så, du var inte nöjd med Kats svar monkan? Så oerhört osunt att inte släppa detta och bara konstatera att Kat dömt dig felaktigt. Som du beter dig nu när du baktalar Kat på ett riktigt fult vis får du oss alla att fundera extra mycket på hur de där psykiska problemen du beskrev i ditt inlägg egentligen påverkar dig. Frågan är vem som egentligen är aggressiv?
monkan

helt teoretiskt:
kanske användes *hårda ord* vilket du kan tolka som aggressiva.
exempel:
1. knulla (hårt ord)
men det är ju samma som att säga : älska med varanda.
poängen: pippande, grovhångel, filibabba i (where'ever)

till Göcke:
((använder ovårdat språk, SORRY!))- radera inte pliiiiz?
vill bara ge exempel.

det kan ibland vara svårt att *smyga* med orden och samtidigt ge goda råd.
hur du sedan tolkar dom, kan ingen annan anklagas för.

håller med Wicked (vilket händer sällan!!)
att baktala någon i en annan tråd utan att personen kan försvara sig är dålig stil.
menar bara, även om vi alla inte gillar varandra,
hoppas jag att en viss slags respekt kan visas.

ps: vill poängtera att jag tycker din tråd och dina inlägg var bra!!

mvh//sting - desert rose
Annons
Wicked:

Nu är du lite orättvis, gumman.
Förresten - hur kommer det sig att du är så engagerad i det här ämnet?
Eller om man så vill: vad är ditt motiv till att fortsätta skriva ? "Moralens väktare kanske" ?

Du gör dig lite löljig , Wicked.
Men vad gör det. Jag antar att du o Kat är samma härligt urflippade skribent. Jag kan inte hitta ett enda inlägg där Wicked resp. Kat avstått från att blanda sig i debatten utan att använda olika typer av utageranden. Kan ni ? Alltid arga. Alltid dömande.

Pinsamt
/monkan
Wicked:

intressant att du - precis som Kat använder sig av formen Du kontra Vi " Intressant att du visat dig vara talesman för flera
citat:

/"som Du baktalar Kat får du Oss alla att fundera extra mycket på hur de där psykiska problemen du beskrev i ditt inlägg påverkar dig"/

Sunt eller Osunt skrivet? Vem är det som inte kan släppa taget Wicked..hehe) Jag föreslår att du lämnar ditt envisa alter ego hemma och startar en ny tråd för era amatörpsykolog- bedömningar som du är så intresserad av Wicked.

- Frågan är bara vilka som tar era bedömningar av anadra på allvar ? Lite svårt kanske ?

Du verkar ju själv inte riktigt frisk
Vem som är pinsam här kan man ju fråga sig. Jag lägger i alla fall min röst på personen som inte deltar i några andra diskussioner än i sin personliga vendetta, och fyller sina inlägg med personliga påhopp och nedsättande ord. Din anklagelse om att jag och Kat skulle vara samma person är så paranoid och infantil att jag inte tänkt bemöta den. Då jag inser att jag talar till en människa i psykisk obalans och därför inte kan ha en bra diskussion, väljer jag att härmed dra mig ur diskussionen.
Wicked:

Det är du som är pinsam. Det ÄR allmänt pinsamt , kan man säga med folk som försöker
1. diagnosticera andras personlighet via nätet 2. talar för andra i Vi-form
3. talar om att "lägga sin röst på" och om "personliga vendettor" 4. engagerar sig i en debatt bara för att djävlas.

Jag tycker du gör helt rätt val Wicked, lycka till med ditt jobb som "psykolog"

/monkan
Oj då, här var jag tydligen i en debatt utan att veta om det. *s
Monkan: Om du kollar i tråden om Åke G så har vi olika åsikter Wicked och jag. Förövrigt tror jag att Wicked är en kille (fast det är förstås bara en känsla) med tanke på att du kallar honom gumman. *S

Kunde vara roligt om Göcke verifierade att vi inte är samma person så att Monkan kan slappna av lite. *s

Ha det bra Monkan.

Wicked: *S
Är - och har varit avslappnad hela tiden. Eller ska du uttala dig om mitt allmäntillstånd också kanske - när du ändå håller på

Wicked må vara en man. Lika är ni i alla fall- Vore jag er så startade jag en amatörpsykolog-klinik på studs! Ni är ju precis lika initierade i alla proffstermer använda på lekmannanivå. Som gjorde för att starta eget inom Alternativ Medicin

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem