Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Usb 1.1 alt. 2.0

Usb 1.1 alt. 2.0

Är det någon som kan svara på vad skillnaden är på USB 1.1 och USB 2.0?? Jag letar efter en MP3 spelare och där står att den är kompatibel med USB 1.1 eller USB 2.0.

Snälla hjälp

Morsan
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej, USB 2.0 är den nya versionen av usb och är snabbare vid överföring av t.ex. mp3 filer från datorn osv. Man har en kabel mellan datorn (usb-port) och uttaget på spelaren, så Usb finns på en hel del apparater, skrivare, telefoner, ljudkort, externa hårddiskar osv...
Så har du en "gammal" dator med usb 1.xxx eller nyare me usb 2.xx så fungerar den till spelaren.
//lycka till
Jag är ingen expert, men du kopplar ju mp3 spelaren till USB porten och jag tror det är överföringshastigheten som skiljer,anslutningarna är likadana.
Ib, du var visst snabbare..
Annons
Jag vet hur man använder USB men jag kände inte till skillnaden mellan 1.1 och 2.0. Jag tror jag har fått svar på min fråga nu så jag säger

Morsan.
Pelle klockrent man skall inte vara expert området.

Eva USB 1.1 10 mb 1 minut
USB 2 10 mb 20sekunder överförning

överföringshastigheten är sillnad!
En mp3 inga många som har USB 2 men spelar ingen roll
om det tar lite extra tid mest usb 1

Du frågade en annan tråd vilken bästa mp3 spelare till en 25 åring och du känner väl din dotter, vilken still hon är.
Du skall nog passa på lägga lite extra pengar
minst 512 eller mer diskrumme. gå till teknikmagasinet dom är bra snubbar kan om sånt.
Ja 512mb utrmme är aboslut minimum när det gäller mp3 spelare.
Dotter har inte så stora krav igentligen. Bara ett krav att den ska vara lätt att sköta. Men jag tänkte att den skulle stanna vid max 1000 kronor. Några förslag?? Någon?
Jag har kollat lite på Teknikmagasinet, även lite på NETonNET, Avant tror jag det heter.
Jag tar gärna emot tips och förslag.

Morsan
Morsan igen.
Om jag inte vet vad dottern har för USB på sin dator, spelar det nån roll? Kan jag köpa MP3 spelare som har 1.1 eller 2.0 i alla fall?

Köp 2.0 eftersom hon kanske får eller köper en ny dator med 2.0.
Finns en Philips på OnOff som har 512 mb
Hej Eva jag snorkade på siba hemsida.
enkelt mp3 spelare

Limited Label AY-6570 512MB
kostar bara 849:- kr

vad säger teknikmagasinet?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem