Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Anna Lindh - Du fattas oss

Anna Lindh - Du fattas oss

Mina tankar går till Din familj och den svåra sorg som nu plötsligt drabbat dom, hela Sverige och världen. Vi som sett Dig som en demokratins drottning, en folkets drottning med mycket höga ideal vad gäller mänskliga rättigheter, rättvisa och demokrati. Du fortsatte i Olof Palmes spår och Du lyckades vinna respekt för Dina åsikter både nationellt och internationellt. Du talade så att vi alla förstod vad Du menade, Du hade värme och humor. Du hade en god förmåga att lyssna, även på de som inte hade samma uppfattning som Du. I en gubbstyrd värld har Du tagit Dig fram med både respekt och framgång. Ett oändligt tomrum lämnar Du nu efter Dig och Du fattas oss. Varför just Du? Sorgen och ilskan är oändlig.
Tack för allt Anna!
Antal svar på detta inlägg: 3
Jag trodde aldrig något sådant skulle hända igen i ett demokratiskt land som Sverige. Jag är fullständigt bedrövad. Hon var så entuiasmerande, en enorm förlust för Sverige. Mina kondoleanser till hennes barn, familj, nära och kära.
snällt du tänker på Anna´s familje men jag tror dem mår bra.
Dom har kontakter.
Jag vet hur familjen känner sig, Min kompisar är döda omkom mordbrand i LKPG .
lol

Låt mig citera: "mycket höga ideal vad gäller mänskliga rättigheter, rättvisa och demokrati."

Anna Lindh medverkade till utlämningen av Ahmed Agiza och Mohammed El Zari till amerikanska agenter. Dessa har sedan utsatts för brutal tortyr enligt bl.a. Amnesty International.

.. Så det där med "fattas oss" kan du ju glömma .. what goes around, comes around .. karma!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem