Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Radiotjänst

Radiotjänst

Vad tycker Du om att betala TV-licensen?

Själv har jag alltid betalat, men tycker att avgiften är för hög.
Hade alla som nyttjar tjänsten betalat så hade avgiften kunnat sänkas betydligt.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag betalar av princip aldrig för tjänster jag ej använder.
Nu har man DigitalTV......

Grundabbonemanget kostar 159:-/månaden....

För att få se ett gäng Reklamfinansierade kanaler ?

Lägg sedan till att staten är ägare i boxer, så kan man snabbt komma fram till att det är ett utmärkt sätt för Staten att öka sina inkomster rejält!

TV avgift + boxeravgifter = Dubbla intäkter, mindre utgifter...

Det här har dom inte tagit upp i TV debatterna ännu, men snart så drabbas säkert någon politiker, och då kan du lugnt räkna med att det blir diskussion om detta också.......

Så jag säger....

Betala INTE tv avgift om du betalar till boxer redan.......

Men såklart, det är ju en fråga om man vill bryta ännu en vilsen lag i ett land där vi förespråkar öppenhet och självtänkande, men kritiserar sönder avvikande åsikter.......

// M
Betalar av princip inte till ockrare*

*Läs: Radiotjänst, Ifpi, Microsoft m.fl...

regards
:Mokos:
Annons
Eftersom att jag aldrig kollar på 1:an eller 2:an så tänker jag naturligtvis inte heller betala någon TV-licens. Olagligt, jag vet.
Men en stor dumhet att tvinga folk att betala för skitkanaler man ej ens vill ha.
Bara att råneka när dom plingar på dörren. Dom har ingen rätt att gå in i ens lägenhet för att kolla efter ändå.
När dom släcker ner det analoga nätet borde alla som betalar licens få en box till varje TV man äger,det är väl det minsta man kan begära med tanke på hur mycket man betalat..
Men det bästa vore att slopa licensen och finansiera det med reklam, så kanske dom fick råd att sända program som går att titta på..
De kanaler som är reklamsponsrade borde man inte betala för då man redan betalar när man konsumerar reklam. Då återstår SVTs kanal 1 och tv2. Dessa har man inte ens någon möjlighet att välja bort, och tvingas därmed att betala licens bara man innehar en tv. Det borde faktiskt strida mot nån lag om konkurrens, men jag är för dåligt påläst i ämnet för att veta. Det är skandal i vilket fall.
Wicked:

Menar du att den tvingande lagen om tvavgift borde strida mot en annan lag rörande konkurens? .. Jag tror staten ser om sitt eget hus rätt bra..
Ja, det var så jag menade, tack för att du förtydligade Los Lovos.
Jag tittar aldrig på 1:an och 2:an vilket är de normala kanalerna som ska ingå nu även svt24 jag tittar inte på nån av de kanalerna och jag lyssnar inte på SR. Jag vill inte betala licensavgift för något jag inte använder de får gärna strypa de kanalerna från min tv. Men det går ju inte.

Blir nog att ringa upp dem och fråga varför jag ska betala för något jag aldrig använder. De kommer säkert komma med något fyndigt svar som "för att du KAN titta och lyssna". Får kasta ut radion och köpa en ny tv utan tv mottagare. Sedan skaffa en digitalbox då har jag ju redan betalt för allting även om svt1 och 2 skulle ingå. Och det är ju inte tv:n i sig man betalar för utan endast mottagardelen.
Men jag menar alla de som faktiskt nyttjar SRs kanaler utan att betala...
Till skillnad från alla er andra.
Jag tycker att det är fel.
Osolidariskt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem