Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

WYSIWYG eller Skriva Koden

WYSIWYG eller Skriva Koden

Att skriva koden själv tycker en del är det enda rätta.
om man standardiserar wysiwyg programen till att ge en validerad kod har det framtiden för sig?
och varför har då inte dessa program slagit väl ut ännu.
beror det på att alla slår vakt om sin egen produkt och det därför
blir återfall i handpåläggningen , man kodar själv?
Vilket program är då pris prestanda mässigt bäst fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

Göcke.
Du frågar om jag som FrontPage-användare stött på problem. Naturligtvis har jag det ! Men problem är till för att lösas. Och det är det roliga i kråksången; nämligen att försöka lista ut ett bra resultat. Och går det inte att självmant lösa, finns det alltid hjälp på webben i olika fora. T.ex detta forum. (Med tvekan för kvaliteten ibland)
Göcke jo som du nämner Express versionen är gratis och tänkt för hemanvändare.. men jag har aldrig testat den då den saknar alldeles för mycket av det jag behöver.
Intressant tråd! Ser ut som Dream weawer(DW) skulle vara en vinnare.
Ni som använder FP och lyckas med det - fortsätt.
DW användare likadant.
Vill ni bli proffs - måste ni nog lära er Html.
Minion IT - ditt sätt att jobba är mycket intressant. Du kan genvägarna genom att använda olika program. Ungefär som proffs på bildbehandling använder sig av olika program för att göra olika saker.
Ser ut som vitsen att lära sig Html ligger i att kunna gå in koden från exvis DW och förstå hur det blev på ett visst sätt och då kunna justera det. Html ger finsnickerimöjligheten kanske man kan säga.
Hävdar dock att Html-programmering inget är för gemene man. Det tar för lång tid att lära sig bl a.
Man kan jämföra detta med att göra program i allmänhet. Jag hävdar att amatörer, vardagsanvändare ska exvis använda Access eller något annat program för att lägga upp sina databaser, inte koda i något programmeringsspråk. (Har erfarenhet från COBOL bl a)
Annons
Det finns ju speciella editorer som kan vara till hjälp för de oerfarna som även visar om man kodar fel och där man kan skapa färdiga mallar att starta från. En del visar koden med färg
osv så att det är lättare att se de enskilda delarna i koden
En enkel sådan jag kom att tänka på är Super Not Pad
Det finns säkert andra ni kan rekomendera.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem