Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Segregation och utförandeskap

Segregation och utförandeskap

I efterförloppet av kravallerna i Ronna tar nu de lokala politikerna krafttag mot "segregation och utförandeskap". Som en del i det arbetet ska boende i höghusområden i Ronna och Hovsjö få bilda aktiebolag och själva få styra skola, daghem och sina egna hus.

Frågan jag nu vill ställa är varför invandrare "belönas" efter en allvarlig kriminell handling. Varför har media och politiker slätat ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Yesssssss! Äntligen en journalist som sätter ord på de åsikter jag har haft så länge..

Axel Odelberg kommer att bli en av mina husgudar..


regards
:Mokos:
Jag är mest förvånad över att artikeln publicerades, jag trodde man satte munkavel på såna uttalanden i Sverige idag. Men det var en bra analys över media och politiken idag.

För att hitta lösningar på problemen kan man inte stoppa huvudet i sanden, blunda hårt och släta över. man måste våga se verkligheten som den är, och utifrån det komma med lösningar... inte bortförklaringar.
Axel Odelberg......

"Spoken like a true prodigy"

En korrekt återgivning av den släthet, sinnesstämmning och åsiktslösa politiken som idag förs i såväl riksdag, som kommun.

Om inte Sverige vaknar till snart så kommer det gå åt helvete helt!

Detta gäller inte bara "invandrare", utan hela den syn som politiker och andra styrande har vad gäller kriminalitet, brottsförebyggande, straff och beskyddande av allmänheten.

Jag står fast vid min lösning om att omfördela resurserna från miltären och "föra över" resurser därifrån, vad gäller såväl manskap, som resurser i form av material, kunnande och verksamhet.

Vi har ett försvar idag, men inga yttre fiender, vi har inga poliser, men en lavinökande inre fiendeskara!

Detta kräver både resolution och politiskt engegemang på hög nivå, men görs inget, så vill inte jag bo kvar här om 15 år!!!

Sverige - Ett land i nöd........

// M

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem