Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Frgrymmade arbetsmarknad

Frgrymmade arbetsmarknad

Idag fick jag avslag på den senaste anställningsintervjun så ni som är så pass mycket bättre än mig kan ju fortsätta att "Sätta åt mig" då. Här sitter man med en stor jäkla knut i magen och på Måndag skall man åter en gång få stå till svars inför handledaren på AF. Just nu känns det som om jag helst skulle vilja skita i alltihop.

Vidare så vill jag bara påpeka att påhoppet på mig här längre ner, var det mest opåkallade antydning jag läst här på sidan. Det har jag mejlat vederbörande om, men man lär väl inte få någon ursäkt. Vissa får skriva vad de vill...
Jag har aldrig, inte en enda gång, på något forum använt flera nick! Å hör sen!

Nä fy för den lede. Hoppas handledaren tar det lite lugnt på Måndag annars vet jag inte vad jag gör. Det finns ju någon slags gräns. Han har ju snart samlat ihop till en rak höger...
Antal svar på detta inlägg: 2
Förklara för den där handledaren att han faktiskt tillhandahåller en tjänst åt dig, för det gör han. Han ska kunna förmedla arbeten åt dig och se till ditt bästa på arbetsmarknaden. Säg att du upplever hans attityd som nedlåtande och kränkande, att han ökar på den stress du redan känner som arbetssökande. Säg honom att om ert samarbete i framtiden inte blir mer positivt och du känner dig stöttad i ditt arbetssökande så ska du försöka byta handläggare.

Så gjorde jag som arbetssökande för ett antal år sedan, och den där elaka kärringen var from som ett lamm i all kontakt efteråt. Plötsligt hade jag en vänlig arbetsförmedlare som faktiskt såg till mina resurser och behov. Detta samarbete var såklart mycket mer konstruktivt både för mig och henne och ledde fram till ett bra resultat.
http://www.arbetsfornedringen.tk/


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem