Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Direct connect

Direct connect

Jag duger fanimej inte till att få igång direct connect,det här med hubbar och client fattar jag ej. finns det någon steg för steg installation..........
Antal svar på detta inlägg: 9
vilken internet anslutning har du, eller är det bara ett internt nätverk du skall ha igång
Ja det kan te sig lite komplicerat första gången.

När du har installerat programet och startat upp ska du först kontrollera inställningarna.

Skriva in ett namn som tex [telia]piteå
Ange folders där du har dina filer att dela ut.
Ange att du är Passivt ansluten till internet, det brukar oftast fungera. Det kan vara lite olika beroende på brandvägg och internetanslutning.

Sen är det bara att ansluta dig till en Hub.

Många hubbar har gränser, t.ex. minst 10 gigabyte med filer. De populäraste har ännu högre share-gränser. Så det kan vara svårt i början att få tillträda till de bästa. Man får börja smått och jobba sig uppåt.

Om man inte ens kan få igång DC, (f.ö. skall man använda DC++ eller oDC) ,, Så ska man ta sig en funderare på om man verkligen hör hemma på hubbarna ..
Annons
ööööööö , roffe,piteå,los lovos ööööööö
kan ni ge mig en förklaring på ren svenska vad det är ni skriver om. jag vill också bli allmänbildad. ;=)
Jag rek. dc++, den finns att ladda ner från http://dcplusplus.sourceforge.net/ ( ver.0.263.)
Jag håller med Piteå att gå in som passiv, enkelt
och fungerar bra. Det finns hjälpfiler i programmet,



Tack Lex nu halkade jag med, nu skall jag bara bilda mig i era inlägg.
alltså
hubb (server)[nav]
direct connect (DC)
direct connect plus plus (DC++)
osv
lycka till Roffe , du klarar det
tack piteå,tack lex,tack göcke och lite ris till los lovos för dom hårda orden men i grund och botten ligger det nog lite sanning i vad du skriver, å andra sidan är det ej så lätt för en 42-års gubbe att kunna allt.Nå i alla fall så har jag fått igång dc++ och det funkar bra.Tack internetstart för en bra sida,jag kanske dyker upp igen.................





roffe
normalt får man bara ha 3 hubbar igång, och 3 slots per hub och dela med sej minst en..........
Kan jag som är 47, lära mig det där. Med dc++, oDC och hubbar m.m. Så kan nog du det också. Jag tycker det är kul att snacka med systersonen om div. hubbar osv.

Gubben

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem