Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Kortbetalning?

Kortbetalning?

Först vill jag passa på att önska alla en God Fortsättning, sen till min fråga.

Är det någon som varit med om att ha betalat med betalkort i butik och att de sedan inte dragit pengarna från kontot?
Jag var och handlade för en hel del på Toys r us vilket jag betalade med Visakort men sen har inga pengar dragits frånmitt konto. Det har nu gått 4 veckor på Söndag och det verkar lite märkligt...
Är det någon som varit med om något liknande?
Hur fungerar egentligen själva betalningen? Jag antar att det görs någon form av kontroll att jag har täckning när jag drar mitt kort men vad händer sen? I vanliga fall får jag ju en upplysning om att pengarna är reserverade på mitt kontoutdrag.
Det kan ju vara så att det finns täckning när man handlar men sen när de ska dra beloppet så är pengarna slut, vad händer då?

Kanske jag fick en lite för tidig julklapp eller så blir det bara en försenad Nyårssmäll....

Ni må ha de!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

du betalde kedit och du får räkningen sen
Har du ingen status från din bank , bör du kolla med dem först.
är du sen en hygglig person och vill göra rätt för dig, tar du kontakt med den affär du handlade av och förklarar att du tror det har blivit ett fel i betalningen.

I mitt fall så hade pengarna av någon anledning hamnat på fel konto. och banken fixade det till rätta. och affären var hygglig och gav mig bonus på köpet.

alla blev nöjda tillslut
Gösta: Betalade inte med kredit.

Göcke: Visst är det frestande att bara låta bli att kolla upp det.. Samtidigt så är det ju som du säger att det enda rätta är att meddela banken och affären.
Vad sedan mitt beslut blir är nästa fråga.
Undrar vad majoriteten av svenska folket skulle ha gjort?
Får man fråga vad du fick för bonus och om du skulle ta samma beslut om det hände igen?
Annons
Troligen har pengarna hamnat hos någon annan person som ev.
inte upptäckt misstaget (förhoppningsvis). Ta kontakt med din bank så kommer de att omgående rätta till fallet. Jag har sjäv varit med om att till min förening få in på pg. en ansenlig summa
pengar. Jag ringde omedelbart till pg och fick veta att dessa pengar skulle in på ett bankgiro och inte pg.
Så småningom kommer felet att uppdagas,men kan man hjälpa till så blir problemet fortare löst.
Lycka till och Ett Gott Nytt År
Jag skulle gör samma sak igen.
att det blir fel i systemet gör inte det legitimt att inte göra rätt för sig
och jag väntar samma hjälpsamhet från andra hållet.
Om något går fel.

ja bonuset i mitt fall blev nästan 45% avdrag som jag erhöll i varor.
och det var en stor summa pengar det handlade om och inget jag hade som mål utan det blev en glad överaskning.
Alternativet var ju för företaget att sätta upp varan som svinn.

Nu förlorade ingen på affären.
Är det någon som vet någon bra nedladdnings sida förutom DC++
Fredrik:
om du söker här på forumet med ordet DC++ så finner du flera trådar om just din fråga
har alltid undrat:

funkar betalkort när man åker taxi??
vad jag förstått är det betalkort jag har inte alls det samma som kreditkort. (har inte kreditkort!)
hur fungerar det?
kan man betala med betalkort i taxi??

det står i papprena jag fått att det ska funka i alla butiker.
i övrigt: hela världen.
så??

mvh// mössa på kort
Hejsan!

Dom flesta taxibolag tar inte emot betalkort..

Det beror på att många ungdomar på helgerna åker utan att ha koll om det finns pengar kvar på kortet eller inte..och ett betalkort har ingen kredit..

När ni skriver betalkort menar ni då kontokort, alltså där det finns pengar på kortet.
Eller menar ni bara ett kort som man kan handla på ovasett det är på kredit eller konto?

Jag har 2kort som jag kan betala på
Ett kreditkort och så mitt visakort som det inte är någon kredit på. Båda är då betalkort :)

Om man kan åka taxi på ett kort?
Det är nog bara att fråga taxibolaget vilka kort de har avtal med.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem